Zoekfilters
Duuren Media, Van (10)
maandag verzonden
Green IT
De weg naar digitale duurzaamheid
2024 || Paperback || Jan Hoogstra e.a. || Duuren Media, Van
Binnen IT moet meer aandacht worden besteed aan maatschappelijk verantwoordelijk ondernemen. Green IT is een stappenplan om een duurzame IT-strategie te bepalen en te implementeren, waardoor een organisatie zichzelf kan profileren als vooruitstrevend en technologisch leider met aandacht voor de (houdbaarheid van) de wereld om hen heen.
Het boek bevat diverse Nederlandse casussen en zijn er interviews met onder andere AFAS, Previder, KNNS, HP en KPN opgenomen. Naast theorie bevat het boek ook ...
maandag verzonden
De ondernemende professional / druk 1
Waarde creëren in een veranderende markt
2012 || Hardcover || Frank Kwakman e.a. || Duuren Media, Van
De markt van professionele dienstverleners is in tien jaar tijd veranderd in een vragersmarkt. Tegelijkertijd zien we dat de arbeidsmarkt flexibiliseert, dat meer en meer professionals voor zelfstandig ondernemerschap kiezen en dat de economische crisis ertoe leidt dat bedrijven en overheden nieuwe eisen stellen aan de samenwerking. Deze situatie dwingt professionele dienstverleners tot herbezinning van hun toegevoegde waarde en hun businessmodel. Ondernemerschap wordt meer dan ooit gevraagd,...
maandag verzonden
Startersgids voor zzp'ers
Toolkit om goed van start te gaan
2021 || Paperback || Rinske Jansen || Duuren Media, Van || met inkijkexemplaar
Als startende zzp'er komt er heel wat op je af. Cruciaal is dat je precies weet welke stappen je moet zetten en in welke volgorde. Zodat je goed beslagen ten ijs komt en de kans op succes aanzienlijk vergroot.
Dit boek helpt je om op het juiste moment de juiste keuzes te maken. Op een overzichtelijke, heldere en praktische manier beschrijft Rinske Jansen de basis van ondernemen. Hoe stel je een doordacht ondernemingsplan op? Waar moet een goede administratie aan voldoen? Hoe kom je aan klante...
maandag verzonden
Wellbeing = winst
Waarom gezonde en gelukkige medewerkers je belangrijkste kapitaal zijn
2023 || Paperback || Ann De Bisschop || Duuren Media, Van || met inkijkexemplaar
Na het succes van haar eerste boek Aftellen naar maandag, met tips over hoe medewerkers met meer energie en enthousiasme de nieuwe werkweek kunnen aanvangen, gaat Ann De Bisschop in dit boek een stap verder. Dit keer overtuigt ze managers en bedrijfsleiders dat investeren in welzijn geen luxe is, maar een noodzaak om als organisatie succesvol en futureproof te zijn. Met een beleid rond wellbeing worden stress, burn-out en presenteïsme verruild voor enthousiaste, veerkrachtige en geëngageerd...
maandag verzonden
Het zwarte boekje voor managers
94 modellen, werkvormen en andere essentiële tools voor resultaatgericht werken
2011 || Paperback || S. Turner || Duuren Media, Van
Het zwarte boekje voor managers Met Het zwarte boekje voor managers heb je het meest complete (zak)boekje voor resultaatgericht werken in handen. Het bevat 94 managementmodellen die compact en overzichtelijk zijn omschreven en waarmee je direct aan de slag kunt. De modellen zijn volgens een vaste formule opgebouwd: wat houdt het model in, waarvoor kun je het gebruiken, wat is het resultaat, welke werkvorm kun je ervoor inzetten, hoeveel tijd heb je ervoor nodig, wat zijn de valkuilen en wat z...
Offload
Zo verminder je de werkdruk in je organisatie
2024 || Hardcover || Frans van Loef || Duuren Media, Van
maandag verzonden
Wendbare strategie op één A4
2018 || Paperback || Sjors van Leeuwen || Duuren Media, Van || met inkijkexemplaar
Wendbaar ondernemen krijgt in veel organisaties topprioriteit. Methoden als agile, lean en scrum zijn razend populair. Niet zo gek, want alleen zo kun je continu verbeteren en vernieuwen. Maar wat nu vaak mist, is een onderliggend plan. Een strategisch plan dat naadloos aansluit bij die snelle, wendbare manier van werken. Hoe maak je je organisatie wendbaar, op alle niveaus? Wat zijn de succesfactoren? En welke valkuilen liggen er op de loer?
In dit boek beschrijft Sjors van Leeuwen hoe je in...
maandag verzonden
Personal Branding voor zzp'ers
hoe je hoger gewaardeerd en daardoor vaker gevraagd wordt
2019 || Paperback || Tom Scholte || Duuren Media, Van
Wat wordt mijn volgende project of opdracht? Als zzp’er houdt die vraag je voortdurend bezig. Je weet dat elke klus tijdelijk is en dat je opdrachtgevers steeds weer opnieuw moet zien te overtuigen – van wie je bent en wat je doet. Maar hoe pak je dat slim aan?
Met dit boek bewijst Tom Scholte hoe belangrijk personal branding voor zzp’ers is. Hij laat zien hoe je je professionele identiteit stevig neerzet, door de juiste keuzes te maken. Want als je product of dienst en het verhaal dat ...
maandag verzonden
succesvol ondernemen in crisistijd
over mindset, cashflow en strategieën
2020 || Paperback || Femke Hogema || Duuren Media, Van || met inkijkexemplaar
De crisis zorgt bij veel ondernemers voor onrust. Klanten blijven weg, de omzet
keldert. Ondernemers maken zich zorgen over de toekomst van hun bedrijf. Maar
piekeren heeft nog nooit iemand verder gebracht. Wat staat je dan wel te doen?
Survive: niks doen is geen optie. Verlammen is een gouden recept om op een
faillissement af te stevenen. Hoe kom je dan wel door deze crisis heen? En misschien
nog belangrijker: hoe creëer je een bedrijf en financiële situatie waarmee je een
volgende crisis ...
maandag verzonden
Financiën voor zzp’ers en andere zelfstandig ondernemers , 2024 editie
Hoe je een financieel gezond bedrijf runt
2024 || Paperback || Femke Hogema || Duuren Media, Van
Zelfstandig ondernemers krijgen te maken met boekhouding, belastingen, verzekeringen, exploitatiebegrotingen en andere financiële zaken. Zaken waar de meeste zzp’ers niet echt warm voor lopen. Ze richten zich liever op hun onderneming en laten de financiën graag over aan hun boekhouder.
Nu hoef je gelukkig geen financieel expert te zijn om een gezond bedrijf te runnen. Maar je moet wel de grote lijnen snappen. Zodat je de juiste vragen stelt, kunt ingrijpen als het mis dreigt te gaan, een...