Zoekfilters

Auteur
Frank de Kiefte (2)

Christofoor, Uitgeverij (3)

24,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 23,70
+
Bestel

De kunst van de didactiek

Werkboek voor de vrijeschool

|| Paperback || Frank de Kiefte || Christofoor, Uitgeverij

Didactiek heeft verschillende invalshoeken. Het kan bijvoorbeeld gaan over de wijze van lesgeven, over de keuzes die daarbij gemaakt worden, over de overtuigingen die daarbij een rol spelen of over de visie die aan het lesgeven ten grondslag ligt. Het didactische proces van voorbereiden, uitvoeren en reflecteren kan als een kunst beschouwd worden; een kunstzinnig proces dat gestalte krijgt in een samenspel van leraar en leerlingen. In dat proces van samenwerking kunnen vondsten ontstaan die v...

22,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 21,80
+
Bestel

Waarden in het onderwijs

Ondersteuning van een lesontwerp

2020 || Paperback || Hans Passenier || Christofoor, Uitgeverij

Goed onderwijs houdt rekening met persoonsvorming, socialisatie en kwalificatie. Maar wat betekent dat in de praktijk? In dit boek gaat de auteur op zoek naar de waarden achter deze domeinen en legt een relatie met de vermogens die worden aangesproken. Zijn stelling is dat uitgangspunten niet tijdloos zijn en dat de onderliggende waarden de mogelijkheid geven steeds opnieuw te kijken naar nieuwe manieren van lesgeven.

Naast de vorm van de les gebruikt de auteur ook de kennis van de ontwikkeli...

19,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Taal, ja natuurlijk!

Over het taalonderwijs in de vrijeschool

2021 || Paperback || Frank de Kiefte || Christofoor, Uitgeverij

Taal, ja natuurlijk! richt zich op iedereen die zich bezighoudt met taalonderwijs in de vrijeschool, en voor iedereen die keuzen maakt voor de invulling van oefenuren in relatie tot het periodeonderwijs en het gebruik van methoden. Bij deze keuzen kunnen we met een andere blik kijken naar cyclisch en projectmatig taalonderwijs in het kader van taal in andere vakken.

Het boek is het resultaat van een zoektocht naar de essentie van taal, om vervolgens de didactiek te verbinden met het wezen va...