Zoekfilters
Business Contact (4)
maandag verzonden
Vertrouwen in een slimme samenleving
Wat het betekent als we alles modulair, agile en decentraal gaan inrichten
2017 || Paperback || Sander Klous e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Sander Klous en Nart Wielaard gaan na het baanbrekende ‘Wij zijn big data’ nog in hun nieuwe boek ‘Vertrouwen in de slimme samenleving’. Hoe kunnen wij als samenleving omgaan met de grootste uitdaging van deze tijd: grip houden op onze steeds complexer wordende wereld?
De slimme samenleving is geweldig: algoritmes helpen om ons leven aangenamer of efficiënter te maken. Denk aan zelfrijdende auto’s of software die een dokter ondersteunt om betere diagnoses te stellen. Tegelijkertijd...
maandag verzonden
The Quantified Society
how our obsession with performance measurement shapes the world we live in
2024 || Paperback || Berend van der Kolk || Business Contact
How our obsession with performance measurement shapes the world we live in
Grades, step counters, KPIs, ratings, review scores: every day we attempt to get a grip on the world we live in by measuring it. Students are as good as their average grade, employees have to achieve SMART goals, and doctors receive patient satisfaction ratings. We compare our scores with those of others and create rankings of the most productive colleagues, the best universities, and the sportiest friends.
Berend van ...
maandag verzonden
De meetmaatschappij
Waarom we alles meten en wat dat met ons doet
2021 || Paperback || Berend van der Kolk || Business Contact || met inkijkexemplaar
Kijkcijfers, bestsellerlijsten, kpi’s, stappen en Cito-scores: wat meten we eigenlijk niet? Een scholier is zo goed als zijn gemiddelde, een werknemer moet smart-doelen halen en teams en organisaties moeten resultaatgericht werken. Vervolgens vergelijken we onze prestaties met die van anderen en stellen we ranglijsten op van de productiefste collega’s, beste hogescholen en sportiefste vrienden.
Berend van der Kolk laat zien wat dit met ons doet, individueel en als maatschappij. We leggen...
maandag verzonden
Institute of Brilliant Failures
2019 || Paperback || Paul Louis Iske || Business Contact || met inkijkexemplaar
‘You can learn from your failures.’ ‘Entrepreneurship is trial and error.’ These statements are hard to disagree with, but in reality it is not that simple. More than ever, we wish to be successful and erase all traces of mistakes and failures as soon as possible.
This is not only a pity, but potentially dangerous as well, says professor Paul Louis Iske. Only when we dare to face what we do wrong can we make a thorough analysis and avoid unnecessary recurrence and disappointments. Fe...