Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenBusiness Contact (6)
maandag verzonden
Het innovatiedilemma / Druk 2
het revolutionaire boek dat uw strategie voorgoed zal veranderen
2017 || Paperback || Clayton M. Christensen || Business Contact || met inkijkexemplaar
Geroemd door iedereen van Steve Jobs en Jeff Bezos tot Malcolm Gladwell, is dit boek een bijbel voor iedereen die begrijpt dat je ontwrichtende veranderingen een stap voor moet zijn. Deze bestseller presenteerde als eerste de baanbrekende gedachte dat fantastische bedrijven ten onder kunnen gaan, juist omdat ze alles goed doen - voor hun bestaande klanten. Ze worden links en rechts ingehaald door nieuwkomers die, met aanpassingen aan de technologie of dienst, nieuwe klanten weten te vinden. D...
maandag verzonden
Sales vanuit je Hart
hoe je echt van betekenis bent, voor de klant en voor jezelf
2017 || Paperback || Richard van Kray e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Richard van Kray geeft je in 'Sales vanuit je hart' het kader en de tools om echt van betekenis te zijn voor je klant, zonder dat je jezelf hoeft te vergeten.
Klantgericht adviseren, de klant centraal of je proces inrichten als een customer journey: het zijn allemaal manieren om je klant het gevoel te geven dat het om hem draait. Maar vaak raak je daardoor het contact met je eigen ambities kwijt, of het is juist een holle frase die verhult dat je gaat voor je eigen gewin. Jouw doel en het bel...
maandag verzonden
De kracht van complimenten
met positieve feedback naar grootse resultaten
2017 || Paperback || Henk Jan Kamsteeg || Business Contact || met inkijkexemplaar
Positieve feedback is voor leiders en managers de beste manier om medewerkers te motiveren. Toch richten we ons maar al te snel op `verbeterpunten in plaats van te versterken wat al goed is. Dennis, de hoofdpersoon in deze parabel, is zo iemand. Als coach van een pupillenteam én als manager hamert hij vooral op de negatieve punten, waardoor zijn goede intenties op zijn werk en op het voetbalveld niet worden waargemaakt. Nadat een vriend hem daarop attent maakt, gaat Dennis in gesprek met een...
maandag verzonden
De 4 disciplines van uitvoering / Druk 5
zo bereik je je waanzinnig belangrijke doelen
2017 || Paperback || Sean Covey e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Iedere manager en leider weet het: je kunt plannen tot je een ons weegt, de uitvoering van die plannen bepaalt het succes. Maar tussen je doelen en een geslaagde uitvoering staat ‘de wervelwind’: de urgente zaken die elke dag weer nodig zijn om je bedrijf of team draaiende te houden. Dit boek helpt je jouw grootse doelen te behalen, ondanks die wervelwind. Alles draait erom je team deelgenoot te maken van je doelen, ze zelf hun subdoelen te laten kiezen en de voortgang van de verbetering ...
maandag verzonden
Mindful werken
in 8 stappen je werkdruk de baas
2017 || Paperback || Wibo Koole || Business Contact
Als je werkt, ervaar je druk. Soms is dat gezonde stress om een klus te klaren. Maar vaak is het: hoge werkdruk, overwerken, nergens genoeg tijd of rust voor hebben. Dan wordt werken onplezierig en een kwestie van stug doorgaan. Gelukkig kan iedereen leren (nog) beter om te gaan met die werkdruk.
De oplossing: leren om soepel en met aandacht te schakelen tussen actie en reflectie. Dat is mindfulness. Je voelt je er meer ontspannen door, veerkrachtiger en minder opgejaagd. En dat merk je: je ...
maandag verzonden
Het geheim van leiderschap / Druk 2
ontdek de kern van het nieuwe leidinggeven
2017 || Paperback || Ken Blanchard e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Grote thema's tot de essentie terugbrengen, dat is Ken Blanchards kracht. Dat hij dat ook nog eens in de zeer leesbare vorm van een parabel doet, is mooi meegenomen. In dit verhaal behandelt hij zijn essentiële visie op leiderschap: 'A Leader should SERVE.' Die vijf letters staan voor de vijf pilaren onder 'het geheim van leiderschap': vijf aandachtspunten voor het nieuwe leiderschap, dat zich richt op de persoonlijke ontwikkeling van medewerkers en het concreet maken van een visie voor de o...