Zoekfilters
Boom (8)
morgen verzonden
Inleiding databases / Druk 1
van ontwerp tot praktijk
2017 || Paperback || Ben Groenendijk || Boom || met inkijkexemplaar
Met Inleiding databases leer je wat een database is en wat je ermee kunt doen. Wat is bijvoorbeeld het verschil met Excel? Wat kunnen we met zeer veel gegevens (Big Data) doen? Hoe werkt een database daarbij en hoe ontwerp je die? Het proces normaliseren, van informatiebehoefte naar relationeel gegevensmodel, wordt uitgebreid toegelicht in het boek en aangevuld met online instructies en praktijkoefeningen. Dit boek is primair bedoeld voor eerstejaars studenten HBO met een ICT-brede opleiding,...
morgen verzonden
Handboek LVB en verslaving
2017 || Paperback || Joanneke van der Nagel e.a. || Boom
Het Handboek verslaving en licht verstandelijke beperking is een praktisch handboek voor de professional dat het stevige theoretische fundament biedt waar deze complexe en specifieke problematiek om vraagt. Deze geheel herziene opvolger van Iedereen gebruikt toch (2012), bevat de nieuwste bevindingen op het gebied van verslaving en licht verstandelijke beperking. Gelijktijdig verschijnt een casusboek met uiteenlopende interessante voorbeelden uit de praktijk, inclusief interventie(s), tips en...
morgen verzonden
Het sales canvas
Door onderzoek sneller naar de deal
2017 || Paperback || Orly Polak e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Sales vraagt om kennis over de klant. Maar hoe kom je aan deze kennis? Veel bestaande salesmethoden richten zich op alle salesvaardigheden behalve onderzoek doen. Het Sales Canvas helpt sales professionals op een hele toegankelijke manier onderzoek te doen en kan dan ook naast bestaande salesmethoden worden gebruikt. We helpen je met het stellen van de juiste vragen, het actief onderzoeken en benaderen van je potentiële klant, het opstellen van een goede offerte, het voorbereiden van onderha...
morgen verzonden
Organiseren met toekomst
van agile tot zelfstandig
2017 || Paperback || Guido van de Wiel || Boom || met inkijkexemplaar
Hoe gaan we in de toekomst om met personeel?
Wie hebben we nog in dienst en wie niet?
Hoe gaan we om met opleiding en ontwikkeling
van medewerkers?
Hoe geven we invulling aan duurzame inzetbaarheid,
inzet op talent en vitaliteit?
Bestaat er in de toekomst nog wel zoiets als werving
en selectie of een jaarlijkse beoordelingscyclus?
En, bovenal, welke waarde creëren we en hoe houden we daarbij zicht op de klant?
Via deze vragen gaan we na hoe organisaties er in de toekomst uitzien, waar de lei...
morgen verzonden
Professioneel begeleiden bij verlies / Druk 1
2019 || Paperback || Jakob van Wielink e.a. || Boom || ook als eBook
Ieder mens lijdt tijdens zijn leven verlies en we worden er bijna dagelijks mee geconfronteerd: verlies door scheiden, overlijden, dementie, ontslag, ongewenste kinderloosheid... Maar ook verlies van (t)huis, van land, van idealen. Sociaal werkers krijgen veelvuldig te maken met cliënten die een verlies hebben geleden. Dit boek helpt studenten om deze mensen te begeleiden bij hun zoektocht naar een passend antwoord op verlies, zodat er ruimte komt voor rouw en betekenisgeving.
In Professio...
morgen verzonden
Warehousing en fysieke distributie
2017 || Paperback || J. Engelbregt e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Warehousing en fysieke distributie is het vierde en laatste deel in de serie Logistiek verbeteren. Dit boek gaat over de fysieke distributie: de route van fabrikant tot consument, die bestaat uit opslag, interne verwerking en transport. <br/><br/>Bij het onderwerp warehousing wordt aandacht besteed aan de verschillende activiteiten die je in een distributiecentrum tegenkomt, in het bijzonder opslag, orderverzamelen en intern transport. Ook de mogelijkheden van een warehousemanage...
morgen verzonden
Mood maker / Druk 2
het ontwikkelen van gastvrije organisaties
2017 || Paperback || John Hokkeling e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Ontdek de kracht van gastheerschap, benut de kracht van je Mood Makers.
Gastheerschap en gastvrijheid is een thema binnen veel dienstverlenende organisaties: het leidt tot loyale klanten, tevreden medewerkers en een hoger rendement. Organisaties zoeken naar manieren om gastheerschap (verder) te ontwikkelen.
In dienstverlenende organisaties is iedereen gastheer (m/v) van de organisatie. Mood Makers zijn medewerkers die daarin uitblinken: zij geven gasten een welkom gevoel en spelen in op hun b...
morgen verzonden
Lean leiderschap - Leidinggeven aan continu verbeteren
2017 || Paperback || Marcel F. van Assen || Boom || met inkijkexemplaar
Lean Leiderschap is een essentiele schakel in het succesvol realiseren van de Lean organisatie. De kracht van Lean Leiderschap is paradoxaal: hard en zacht. Het gaat om het vinden van de juiste balans tussen de analytisch-rationele benadering (hard, technieken, processen) en de synthetisch-intui¨tieve aanpak (zacht, omgaan met mensen) van leidinggeven. Dit boek maakt onderscheid in Lean Leiderschap van het topmanagement, middelmanagement, operationeel management (teamleiders) en projectmanag...