Zoekfilters

Geen verdere filters gevonden

Boom (2)

31,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 29,93
+
Bestel

Samenwerken aan onderwijskwaliteit / druk 1

van missie naar didactisch handelen

2010 || Paperback || Roel Huntink || Boom

Onderwijskwaliteit en de zorg voor deze kwaliteit zijn onderwerpen die steeds meer aandacht vragen. Scholen stellen zich de vraag hoe de kwaliteit kan worden verbeterd. Ook het ministerie stelt eisen, onder andere aan de beroepskwaliteit van leraren. Scholen zullen moeten excelleren en zich moeten onderscheiden om toekomstbestendig te zijn. Alleen door goede kwaliteitszorg kunnen zij een duidelijke en herkenbare koers behouden in de veranderingen in het onderwijs en het denken over onderwijs.

Samenwerken aan onderwijskwaliteit biedt een overzicht van aspecten die van invloed zijn op de kwaliteitsontwikkeling en -borging van onderwijs. Door middel van een nulmeting helpt het boek u zicht te krijgen op uw huidige positie ten aanzien van de kwaliteitszorg op de aandachtsgebieden missie en visie, onderwijskundig en onderwijsorganisatorisch denken, begeleiding en gedragsverandering, leiderschap en schoolorganisatie. Vervolgens biedt dit boek een concrete aanpak voor de ontwikkeling van deze verschillende aandachtsgebieden, ondersteund door belangrijke achtergrondinformatie...

24,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 23,28
+
Bestel

Oplossingsgericht werken met leerlingen / druk 3

sleutels voor het profesionaliseren van de begeleiding

2010 || Paperback || Jan Teggelaar e.a. || Boom

In het onderwijs werken mensen die zich betrokken voelen bij hun leerlingen en zich

verantwoordelijk voelen voor hun ontwikkeling. Ze zoeken naar gereedschap en ideeën op momenten dat ze vastlopen in de begeleiding van (een groep) leerlingen of ouders.

Dit boek gaat uit van de oplossingsgerichte manier van werken. Deze richt zich op het

toekomstbeeld van leerlingen, in plaats van op het verleden en de problemen die ze ondervinden dan wel veroorzaken. Hierbij is het de taak van de begeleider om ...