Boom (8)
Rijnlands organiseren (e-book)
2021 || E-book (download) via Adobe (ePub) || Jaap Peters || Boom
Ga aan de slag met het Canvas Rijnlands Organiseren en leg je organisatie in handen van de vakmensen 'in de voorste linie'. Zij zijn bepalend voor je succes.
De afgelopen 40 jaar is Nederland overspoeld met het Amerikaanse management-denken. Het leidde tot meer managers, een wildgroei aan stafdiensten en abstracte bestuursstructuren die losgezongen waren van de praktijk. Na de kredietcrisis ontstond er een tegen beweging, waarin aandeelhouderswaarde plaatsmaakt voor maatschappelijke waarden.
...
De kracht van het piramideprincipe / Druk 2 (e-book)
Gids voor helder denken en schrijven
2021 || E-book (download) via Adobe (ePub) || Marita van Rijssen e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Dé methode voor doelgericht schrijven.
We lezen steeds vluchtiger en selectiever door de overvloed aan informatie die op ons afkomt. Wil je als schrijver effect hebben met je tekst, dan moet je daarop inspelen. Het piramideprincipe is daarvoor een handige methode. Hiermee ga je bij het schrijven uit van de voorkennis en informatiebehoefte van de lezer rond het onderwerp, en niet van je eigen kennis en denkproces. Zo kom je tot een beknopte en scanbare tekst waarbij de kernboodschap voorop st...
Business Model Shifts (e-book)
6 wegen naar nieuwe waardecreatie voor klanten
2021 || E-book (download) via Adobe (ePub) || P. W. van der Pijl || Boom
Stap weg van traditionele, verouderde en inefficiënte bedrijfsmodellen om waarde te verhogen en klanten positief te verrassen.
Nooit eerder heeft de zakenwereld zoveel radicale veranderingen meegemaakt. Veranderingen in technologie, in fysieke beperkingen en in consumentengedrag. Deze enorme versnelling van veranderingen zet een schijnwerper op de economie en bedrijven en businessmodellen die zich moeten aanpassen of sterven tijdens hun poging. Als manager, besluitvormer, ondernemer, intrapr...
Invloed / Druk 6 (e-book)
de zes geheimen van het overtuigen
2016 || E-book (download) via Adobe (ePub) || Robert B. Cialdini || Boom
Welke mechanismen zorgen ervoor dat jij ja zegt tegen een aanbieding waar je eigenlijk niet op zat te wachten? Welke technieken gebruiken verkopers en anderen die iets van jou gedaan willen krijgen? En hoe kun jij deze technieken zelf ook toepassen?
Het gaat in biologisch opzicht om vaste gedragspatronen; complexe reeksen gedragingen die zich telkens in haast precies dezelfde volgorde afspelen, bijvoorbeeld bij het beschermen van het territorium, het hofmaken van een partner of het zorgen voo...
Feilloos adviseren / Druk 3 (e-book)
een praktische gids voor adviesvaardigheden
2018 || E-book (download) via Adobe (ePub) || Peter Block || Boom
Standaardwerk voor adviseurs
Feilloos adviseren is al 25 jaar het standaardwerk voor adviseurs. Dit praktische boek beschrijft de onderwerpen die in elk stadium van het adviesproces jouw aandacht vragen en vertelt je hoe je moet omgaan met cliënten in verschillende situaties. Je vindt in dit boek richtlijnen, voorbeelden, oefeningen en uitgebreide checklists.
Beïnvloeden zonder invloed
Als adviseur probeer je een situatie te beïnvloeden of te verbeteren zonder dat je zelf directe invloed h...
Design Thinking (e-book)
Radicaal veranderen in kleine stappen
2018 || E-book (download) via Adobe (ePub) || Guido Stompff || Boom
Leer van designers en pas hun werkwijze toe op je eigen organisatie!
Waarom een nieuwe denk- en werkwijze?
Kun je op zoek zijn naar iets wat je nog niet kent? Wellicht een vreemde, maar uiterst relevante vraag als je iets nieuws moet bedenken. Onze klassieke manier van denken is gericht op het zoeken naar oorzaken en het nemen van beslissingen. Deze denkwijze gaat uit van de bestaande wereld, maar is ontoereikend om die van de toekomst te bedenken.
Wat biedt design thinking?
Leer van designer...
Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen / Druk 3 (e-book)
2016 || E-book (download) via Adobe (ePub) || Yousri Mandour e.a. || Boom
Wanneer gebrainstormd wordt over een nieuwe marketing- of bedrijfsstrategie, is het fijn als er beproefde modellen beschikbaar zijn, zodat geen belangrijke zaken over het hoofd worden gezien en het proces zo gestructureerd mogelijk verloopt. Ook deze derde, volledig herziene druk van Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen (inmiddels al 15.000 exemplaren verkocht) biedt een unieke mix van klassieke, beproefde modellen en recente, baanbrekende modellen, die zo zijn beschreven da...
Leer als een speer (e-book)
2012 || E-book (download) via Adobe (ePub) || Jan-Willem van den Brandhof || Boom
Wie slim is leest dit boek..............
wie niet slim is moet het zéker lezen.
Leer als een speer
Leven is leren. Alles wat je kunt, heb je moeten leren. Er zijn technieken waarmee je beter leert leren en die het ook leuker en sneller maken.
Dit boek geeft een overzicht van deze technieken. Het is geschreven voor jonge mensen, en voor ieder ander die zijn hersens beter wil gebruiken.
De technieken zijn simpel en voor iedereen toepasbaar. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je ze dage...