Zoekfilters
Boom (7)
maandag verzonden
Intuïtief leiderschap / druk 1
waardevolle inzichten voor effectieve actie
2010 || Paperback || Walter Broek || Boom
Leidinggeven kan op allerlei manieren, maar wat is succesvol leidinggeven en hoe doe je dat? Je intuïtie kan je helpen leiderschap te tonen op een indirect meesturende manier. Tevens helpt het je daarin te durven bewegen.
Intuïtief leiderschap bevat tien praktische inzichten die je vertellen hoe je intuïtief leiderschap vormgeeft. Elk inzicht geeft je de mogelijkheid je leiderschap te bevestigen met behulp van plezierig
confronterende handvatten en inspirerende oefeningen. Door de oefeningen...
maandag verzonden
Procesgericht coachen / druk 1
praktijkboek voor leidinggevenden
2010 || Paperback || Marinka van Beek e.a. || Boom
Bij procesgerichte coaching gaat het om het met aandacht volgen van de
persoonlijke en professionele ontwikkeling van de medewerker en het behalen van
resultaten voor de organisatie.
Met procesgerichte coaching krijg je gemotiveerde medewerkers die:
in staat zijn om verantwoordelijkheid te nemen en te dragen,
bijdragen aan kwaliteit en resultaat van de organisatie,
in staat zijn hun fouten te herkennen en te herstellen,
innovatief durven zijn en willen leren,
door aan hun professionele...
maandag verzonden
De kick van het coachen
een professioneel gesprek ontrafeld
2010 || Hardcover || Fer van den Boomen e.a. || Boom
Dit boek biedt een unieke kans om de dagelijkse praktijk van een professionele coach
in zijn volle rijkdom te ervaren. U bent als lezer aanwezig bij een gesprek tussen een
coach en zijn klant. Zon verbatim kan ontluisteren: de praktijk is immers weerbarstiger
dan theorieboekjes doen geloven. Meelezen kan juist ook enerveren, want zo spannend
als in dit gesprek is coachen vaak wél.
De auteurs gaan daarnaast intensief met de coach in gesprek over zijn bijdrage en
reiken concepten en modellen aan a...
maandag verzonden
Non-verbale werkvormen in supervisie en coaching
de taal van het lichaam
2010 || Paperback || Rina Sikkema || Boom
Onze non-verbale taal geeft veel informatie over hoe we ons verhouden tot een bepaald onderwerp en tot onze gesprekspartner(s) of ons publiek, zonder dat we ons daar altijd volledig van bewust zijn. Ook in de waarneming en interpretatie van situaties waarin we moeten handelen is het non-verbale van groot belang.
Het lichaam spreekt altijd, al dan niet begeleid door gesproken taal. Voordat we iets in woorden kunnen vatten, is er sprake van lichamelijke opwinding, stotteren en gebaren. Maar oo...
maandag verzonden
De luistercoach
instrument voor ontmoeting en reflectie
2010 || Game || Michiel de Ronde || Boom
exploreren - reflecteren - innoveren - integreren
De luistercoach bevat emotiedobbelstenen. Dit is ontwikkeld om op een eenvoudige en speelse wijze gesprekken te verdiepenen relaties te intensiveren. Ze kunnen gebruikt worden in alledaagse situaties, bijvoorbeeld bij een gesprekje met de kinderen als ze thuiskomen na een schooldag, maar ook in professionele begeleidingstrajecten, zoals loop-baancoaching en relatietherapie. Daar kunnen ze behulpzaam zijn bij het verkennen van dilemmas en het ...
maandag verzonden
De winst van verschil
masculiene en feminiene kwaliteiten in leiderschap
2015 || Hardcover || Eric Koenen e.a. || Boom
Diversiteit productief maken is een van de meest essentiële uitdagingen voor organisaties en leiders in dit tijdsgewricht. Oude antwoorden verliezen hun waarde, een nieuwe generatie gloort, crises en kansen dienen zich aan, piramideorganisaties zakken in, topmannen vallen van voetstukken
en de toetreding van meer vrouwen tot hogere posities lijkt maar niet van de grond te komen.
In dit boek geven de auteurs hun onderscheidende visie op genderdiversiteit en de maatregelen die maar niet willen w...
maandag verzonden
PM-reeks Effectief motiveren voor professionals
een methodiek voor adviseurs, begeleiders, coaches
2010 || Paperback || Frans Mathijs Gerards || Boom
Het boek gaat uit van het cruciale belang van motivatie bij (duurzame) gedragsverandering. Iedereen die met jeugdige en volwassen cliënten werkt, heeft daarmee te maken. Men ontkomt er niet aan. Motivatie levert de brandstof voor gedragsverandering en is daarom cruciaal. Zonder motivatie géén gedragsverandering!
Met behulp van praktijkvoorbeelden wordt aangehaakt bij de alledaagse praktijk van diverse professionals die adviezen of opdrachten geven aan hun cliënten. Hoe vaak verzuchten...