Zoekfilters
Boom (7)
maandag verzonden
Effectief opleiden voor praktijkopleiders / druk 3
1999 || Paperback || T. Rijkers || Boom
Opleiden op de werkplek vraag om deskundige praktijkopleiders. De Wet Educatie en Beroepsonderwijs geeft daartoe stimulerende impulsen. Dit boek beschrijft het proces van opleiden in de praktijk. De auteur behandelt daarbij zes stappen: introduceren, voorbereiden, instrueren, beoordelen, begeleiden en toetsen van deelnemers. Daarnaast komen onderwerpen als gedrag, rolgedrag, motivatie, communicatie en gespreksvoering uitgebreid aan de orde.
Het boek is bestemd voor praktijkopleiders, leermeest...
maandag verzonden
Competentiegericht opleiden en leren / druk 1
2006 || Paperback || T. Rijkers || Boom
Het boek gaat over competenties die een praktijkbegeleider moet bezitten om deelnemers aan het secundair beroepsonderwijs die hun opleiding in de praktijk en op school volgen tot vakmensen op te leiden. Dit boek is gericht op het verwerven van kennis, vaardigheden en houding.De invoering van het competentiegericht onderwijs, volgens de Wet Educatie en Beroepsonderwijs (WEB), vereist dat bedrijven en instellingen een nadrukkelijker rol spelen bij de opleiding en begeleiding van leerlingen, sta...
maandag verzonden
Inspirerend leiding geven begint bij jezelf / druk 3
18 tips voor inspirerend leiderschap
2007 || Paperback || T. Rijkers || Boom
Waar haalt u de inspiratie vandaan om een inspirerende leider te worden ? Inspiratie en inspirerend leiderschap zijn schaarse kwaliteiten waar organisaties en managers om staan te springen. Personeelsadvertenties staan er bol van.<br>U werkt met dit boek gericht aan uw leiderschp. Dankzijn informatie, richtlijnen, praktische tips en opdrachten krijgt u inspiratie en verwerft u inspirerende vaardigheden.<br>Het boek is voor iedereen die aan zijn inspiratie wil werken en inspirerend...
maandag verzonden
PM-reeks Effectief lesgeven voor vakdocenten
leergericht doceren en stimuleren
1999 || Paperback || T. Rijkers || Boom
Dit boek gaat over het leren doceren en lesgeven in cursussen en trainingen bij beroepsopleidingen in bedrijfs- en schoolorganisaties. Het boek gaat uitgebreid in op het uitvoeren van lessen in vier stappen: interacteren, informeren, begeleiden en delegeren. Daarnaast komen de onderwerpen leren en leerprocessen, voorbereiden van lesstof, hanteren van werkvormen en leermidellen en het stimuleren van deelnemers en leergroepen uitvoerig aan de orde.
Het boek is bestemd voor vakdocenten, opleiders...
maandag verzonden
De kunst van het coachen / druk 6
2000 || Paperback || T. Rijkers || Boom
De kunst van het coachen verdiept stapsgewijs het inzicht in het coachen van medewerkers. Richtlijnen helpen bij het verder ontwikkelen van de bekwaamheid en het zelfsturend vermogen van beginnende tot zelfsturende medewerkers. Voorbeelden bieden de mogelijkheid de competentie in het voeren van coachingsgesprekken te verbeteren. Dit boek biedt richtlijnen en voorbeelden over:
ontwikkelingen en voorwaarden die het coachen beïnvloeden
competenties, vaardigheden en concepten voor het coachen
coach...
maandag verzonden
Bouwen aan zelfsturende teams / druk 3
valkuilen, problemen en oplossingen
1997 || Paperback || T. Rijkers || Boom
In dit boek leest u over de weerbarstige praktijk van het bedrijf Staver BV, waar na een reorganisatie succes uitblijft. Aan de hand van gesprekken blijkt dat de omslag van de cultuur is achtergebleven. Stap voor stap krijgt u inzicht in de acties die nodig zijn om het bedrijf een cultuurdoorstart te laten maken. De auteur behandelt cultuurverandering, zelfsturing, coaching en leiding geven. Het boek is bestemd voor (aankomende) managers en coaches die in organisaties partij zijn in veranderi...
maandag verzonden
Succesvol werken aan je competenties / druk 3
een persoonlijk werkboek voor de baan die je wilt
2003 || Paperback || T. Rijkers || Boom
Succesvol werken aan je competenties is een uitdagend en nuttig boek dat antwoord geeft op de vragen:
Wat zijn mijn competenties en welke baan past bij mij?
Ben ik competent voor de functie die ik ambieer?
Voor welke andere of hogere functie kan ik competent worden?
Welke gedrags-, team- en functiecompetenties bezit ik?
Wat zijn de grenzen van mijn competenties?
Welke competenties kan ik wel en welke kan ik niet ontwikkelen?
Welke leermethoden leiden mij naar betere competenties?
Dit boek maakt je du...