Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenBoom (3)
morgen verzonden
Commitment - De belofte van betrokkenheid en bevlogenheid in organisaties
de belofte van betrokkenheid en bevlogenheid in organisatie
2013 || Paperback || Gyuri Vergouw || Boom || met inkijkexemplaar
Betrokkenheid staat centraal in menig adviesrapport: 'Commitment van de top is noodzakelijk om van het veranderproces een succes te maken'. Maar wat is commitment eigenlijk?
Betrokken medewerkers met passie voor hun werk. Geen 9-tot-5-mentaliteit, maar een stap extra. Management dat is toegewijd aan de doelstellingen van de organisatie. Kortom, organisaties waar commitment hoog in het vaandel staat. Is dit een droombeeld? Of zijn toewijding en bevlogenheid stuurbaar?
Commitment is het eerste...
morgen verzonden
De managementmonologen - Kompas in de managementjungle
Kompas in de managementjungle
2017 || Paperback || Gyuri Vergouw || Boom
Welke managementkennis moet iedereen absoluut in de gereedschapskist hebben? Wat werkt wel, wat werkt zeker niet? Wie maar één managementboek naar een onbewoond eiland mag meenemen, heeft aan De managementmonologen genoeg.
De managementliteratuur is in de ogen van velen inmiddels verworden tot een ondoordringbare jungle waarin sociaal wenselijke meningen, alternatieve feiten en geleerd geleuter naadloos in elkaar overlopen. Managers zijn uiterst kritisch op die eigen vakliteratuur en dat ...
morgen verzonden
Het dodo-effect - Over gedragsverandering in organisaties
Over gedragsverandering in organisaties
2015 || Paperback || Gyuri Vergouw || Boom || met inkijkexemplaar
Mensen zijn vreemde wezens, maar we lijken onszelf in gekte en irrationaliteit te overtreffen als we samenkomen in organisaties.
Terwijl wereldwijd wordt gezocht naar oprecht leiderschap, zien we in de media regelmatig dat leiders en managers er vooral op zijn gericht de eigen positie te versterken. Dat leidt tot zowel bewust als onbewust afwijkend gedrag dat ons blijft verbazen. Soms met positieve, maar vaker met grote negatieve gevolgen voor organisaties en de medewerkers.
Dit boek biedt een ...