Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenBohn Stafleu van Loghum (3)
maandag verzonden
Onvrijwillige hulpverlening / Druk 2
Moet dat nou?
2016 || Hardcover || Lou Jagt || Bohn Stafleu van Loghum
Onvrijwillige cliënten zijn personen of gezinnen die door maatschappelijk werkers (of andere hulpverleners) worden benaderd zonder dat ze zelf om hulp vragen. Sterker: soms wijzen ze hulp ronduit af. Dit boek maakt onderscheid tussen sociaal onvrijwillige en wettelijk onvrijwillige cliënten. In het ene geval is sprake van hulpverlening op basis van drang, in het andere is er een kader van dwang.Sinds het eerste verschijnen van dit boek (2001) is er veel ontwikkeld in de sfeer van onvrijwill...
maandag verzonden
Plancyclus in het sociaal agogisch werk / Druk 2
|| Hardcover || Britt Fontaine || Bohn Stafleu van Loghum
In de hulpverlening is handelen het belangrijkste wat je doet, maar het is ook het laatste: er gaat een denk- en onderzoeksproces aan vooraf. Vaak zijn hulpverleners al aan het handelen of oplossen wanneer ze ontdekken dat hun oplossing niet goed werkt. Het blijkt dan dat het probleem nog onvoldoende is onderzocht, het handelen niet in lijn is met de diagnose of dat een concrete planning ontbreekt. Dit boek gaat over alle stappen die hulpverleners moeten nemen om verantwoord te handelen, volg...
maandag verzonden
Handboek online hulpverlening (managementeditie) / Druk 2
met internet Zorg en Welzijn verbeteren
2013 || Hardcover || Frank Schalken || Bohn Stafleu van Loghum
Deze Managementeditie bestaat uit: Deel I Oriëntatie Deel II Voorbereiding en organisatie Deel III Uitvoering Toegankelijkheid, kwaliteit en gebruikersgemak verbeteren, regie en zelfredzaamheid stimuleren en kosten besparen: hulpverlening via internet verbetert hulp bij psychische, sociale of maatschappelijke problemen. Steeds meer organisaties bieden dan ook online hulp. Wat maakt hulpverlening via internet zo waardevol? Wat is nodig voordat een instelling online hulp (grootschalig) kan a...