Zoekfilters

Geen verdere filters gevonden

Bohn Stafleu van Loghum (4)

140,00
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 133,00
+
Bestel

Het (on)mogelijke spel in de zorg

omgaan met de complexiteit

2012 || Paperback || P.G. van der Lugt || Bohn Stafleu van Loghum

Vraagsturing, ontbureaucratisering, marktwerking: het zijn de 'pluswoorden' van deze tijd. Het moet allemaal anders in de zorg. De praktijk blijkt echter vaak weerbarstiger te zijn dan de hoopvolle beschouwingen uit het beleidscircuit. Ondanks de grote inzet van hulpverleners, managers en beleidsmakers hangt er een sluier van onvervulde verwachtingen over de sector en heerst er het beeld van een stroef lopend spel. Gaat die stroefheid niet ten koste van het plezier, de motivatie en de creativ...

52,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 50,30
+
Bestel

Medicus & Management Opleiden van medisch specialisten

2006 || Paperback || Th.J. ten Cate || Bohn Stafleu van Loghum

Het goed opleiden van jonge collega’s is belangrijk. Zij worden verantwoordelijk voor de kwaliteit van de zorg - en zij worden ook onze eigen dokters. Het opleidingsmes snijdt aan twee kanten: onderwijs geven is immers ook een effectieve manier om zelf te leren. Wie ooit een moeilijk onderwerp aan anderen heeft uitgelegd, weet dat: iedereen leert van het opleiden. De oude meester-gezel-verhouding in de opleiding van artsen en specialisten wordt door sommigen wel eens als achterhaald beschou...

88,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 84,50
+
Bestel

Vraagsturing en competenties

ontwikkelen van succesvol gedrag in de zorg

2012 || Paperback || B.C.M. Tuin e.a. || Bohn Stafleu van Loghum

Wat betekent het invoeren van vraagsturing voor uw organisatie en uw medewerkers? Hoe kunt u de vertaalslag maken van het concept 'cliëntgericht werken' naar de praktische invulling ervan in uw organisatie? Welke competenties worden hierbij van uw medewerkers verwacht? Leven deze vragen ook bij u? Na het lezen van dit boek zult u beseffen dat niet alleen het juiste gedrag en de houding van de medewerkers ertoe doen. Ook het anders organiseren van de processen en werkwijzen in uw organisatie ...

112,00
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 106,40
+
Bestel

De zorg als bedrijf

Planning & control in de zorgsector

2005 || Paperback || T. van Dorsten || Bohn Stafleu van Loghum

Door de omslag naar vraagsturing en outputfinanciering wordt een bedrijfsmatig aangestuurde en uitgevoerde zorgverlening steeds belangrijker. Het kunnen beheersen van zowel kwaliteit van zorg als de kostprijs daarvan vraagt een andere zienswijze en nieuwe vaardigheden van zorgmanagers en professionals. De vraag is: hoe kunnen vraaggestuurde zorgprocessen zo worden ingericht, gemanaged en uitgevoerd dat kwaliteit en efficiency in balans zijn en beide worden gegarandeerd?In dit boek beschrijft ...