Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenBohn Stafleu van Loghum (4)
maandag verzonden
Het (on)mogelijke spel in de zorg
omgaan met de complexiteit
2012 || Paperback || P.G. van der Lugt || Bohn Stafleu van Loghum
Vraagsturing, ontbureaucratisering, marktwerking: het zijn de 'pluswoorden' van deze tijd. Het moet allemaal anders in de zorg. De praktijk blijkt echter vaak weerbarstiger te zijn dan de hoopvolle beschouwingen uit het beleidscircuit. Ondanks de grote inzet van hulpverleners, managers en beleidsmakers hangt er een sluier van onvervulde verwachtingen over de sector en heerst er het beeld van een stroef lopend spel. Gaat die stroefheid niet ten koste van het plezier, de motivatie en de creativ...
maandag verzonden
Medicus & Management Opleiden van medisch specialisten
2006 || Paperback || Th.J. ten Cate || Bohn Stafleu van Loghum
Het goed opleiden van jonge collega’s is belangrijk. Zij worden verantwoordelijk voor de kwaliteit van de zorg - en zij worden ook onze eigen dokters. Het opleidingsmes snijdt aan twee kanten: onderwijs geven is immers ook een effectieve manier om zelf te leren. Wie ooit een moeilijk onderwerp aan anderen heeft uitgelegd, weet dat: iedereen leert van het opleiden. De oude meester-gezel-verhouding in de opleiding van artsen en specialisten wordt door sommigen wel eens als achterhaald beschou...
maandag verzonden
Vraagsturing en competenties
ontwikkelen van succesvol gedrag in de zorg
2012 || Paperback || B.C.M. Tuin e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Wat betekent het invoeren van vraagsturing voor uw organisatie en uw medewerkers? Hoe kunt u de vertaalslag maken van het concept 'cliëntgericht werken' naar de praktische invulling ervan in uw organisatie? Welke competenties worden hierbij van uw medewerkers verwacht? Leven deze vragen ook bij u? Na het lezen van dit boek zult u beseffen dat niet alleen het juiste gedrag en de houding van de medewerkers ertoe doen. Ook het anders organiseren van de processen en werkwijzen in uw organisatie ...
maandag verzonden
De zorg als bedrijf
Planning & control in de zorgsector
2005 || Paperback || T. van Dorsten || Bohn Stafleu van Loghum
Door de omslag naar vraagsturing en outputfinanciering wordt een bedrijfsmatig aangestuurde en uitgevoerde zorgverlening steeds belangrijker. Het kunnen beheersen van zowel kwaliteit van zorg als de kostprijs daarvan vraagt een andere zienswijze en nieuwe vaardigheden van zorgmanagers en professionals. De vraag is: hoe kunnen vraaggestuurde zorgprocessen zo worden ingericht, gemanaged en uitgevoerd dat kwaliteit en efficiency in balans zijn en beide worden gegarandeerd?In dit boek beschrijft ...