Zoekfilters
Bazalt Educatieve Uitgaven (3)
maandag verzonden
Wat werkt in de klas / Druk 7
didactische aanpak
2014 || Hardcover || Robert J. Marzano e.a. || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar
Voor ieder in het onderwijs die echt wil weten welke didactische aanpak de resultaten van de leerlingen aantoonbaar verbetert, biedt dit boek zicht op research uitkomsten, overzichten en beschrijvingen van wat werkt. De auteurs zetten tientallen jaren wetenschappelijke informatie om in heldere actieplannen voor de praktijk. Er blijken 9 soorten didactische aanpak te zijn die het leren van de leerling op hoger niveau brengen. Van elk van deze negen didactische strategieën wordt uitgelegd:
- ...
maandag verzonden
Wat werkt: Pedagogisch handelen & klassenmanagement / Druk 2
evidence-based strategieen voor iedere leraar
2013 || Hardcover || Robert J. Marzano e.a. || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar
Goede resultaten binnen handbereik! Marzano maakte een meta-analyse van de uitkomsten van 1.100 onderwijsonderzoeken uit de Westerse wereld. Daaruit bleken 11 factoren een aantoonbaar positief effect te hebben op de leerprestaties en ontwikkeling van leerlingen. Eén factor is het pedagogisch handelen en klassenmanagement van de leraar.
In dit boek worden de strategieën uitgewerkt die elke leraar tot een pedagogisch/organisatorisch goede leraar maken. Uit onderzoek blijkt dat leerlingen v...
maandag verzonden
Wat werkt: Pedagogisch handelen & klassenmanagement - beknopte uitgave / Druk 4
vier fundamentele strategieen
2014 || Hardcover || Robert J. Marzano e.a. || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar
Dit boekje is een beknopte uitgave van 'Wat werkt: Pedagogisch handelen & klassenmanagement en geeft een samenvatting van de essentiële informatie uit dit boek. Het beschrijft vier fundamentele strategieën voor pedagogisch handelen en klassenmanagement waarmee u het effectief managen van een klas in de vingers kunt krijgen. Met deze beknopte uitgave maakt u hier op een efficiënte manier kennis mee.