Zoekfilters

Geen verdere filters gevonden

Amsterdam University Press (4)

51,99
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

The Shifts in Hizbullah's Ideology / druk 1

2006 || Paperback || Joseph Elie Alagha || Amsterdam University Press

De Libanese Shi'itische verzetsbeweging Hizbullah ondergaat een opzienbarende politieke en ideologische transformatie. Ten tijde van de stichting in 1978, door Libanese geestelijken en leiders en met Iranese steun, was Hizbullah vooral een islamitische beweging die zich verzette tegen sociale en politieke omstandigheden. Gaandeweg ontwikkelde de be

34,99
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 33,24
+
Bestel

Taalkunde voor de tweede fase van het vwo

2009 || Paperback || H. Hulshof e.a. || Amsterdam University Press || met inkijkexemplaar

Taalkunde is maatschappelijk en cultureel relevante kennis. Het boek Taalkunde voor de tweede fase van het VWO verschilt qua inhoud en doelstelling van de gangbare leergangen voor het schoolvak Nederlands. De inhoud is, anders dan in die leergangen gebruikelijk is, uitsluitend gericht op taalkunde. De belangrijkste deelgebieden daarvan worden in ee

39,99
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Vitale democratie / druk 1

theorie van democratie in actie

2006 || Paperback || Frank Hendriks || Amsterdam University Press

In Nederland wordt net als elders veel geklaagd over 'het democratisch tekort' en 'de kloof tussen burger en bestuur'. De aangedragen oplossing is doorgaans 'meer democratie'. De consensus op dit punt lijkt groot. Maar de werkelijkheid is anders. Uit een schijnbaar eenvoudig principe, de samentrekking van demos en kratia, het volk dat regeert, vloe

44,99
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 42,74
+
Bestel

Het leven van teksten / Druk 2

een inleiding tot de literatuurwetenschap

2009 || Paperback || K. Brillenburgh Wurth e.a. || Amsterdam University Press || met inkijkexemplaar

Waarom worden sommige teksten als 'literair' gewaardeerd? Hoe verhoudt het medium 'tekst' zich tot andere media? Hoe verloopt het leesproces en wanneer geven lezers hun eigen interpretaties? Hoe beïnvloedt de literatuur onze kijk op de werkelijkheid? Waarom is een 'nationale canon' geen vanzelfsprekendheid en is niets wat het lijkt in het tradition