Zoekfilters
ABC Uitgeverij (4)
maandag verzonden
Groeipijn
korte teksten voor jongeren
2019 || Paperback || Rick Dros e.a. || ABC Uitgeverij
Zonder Kora bestaat uit Rick Dros, Birgit van der Jagt, Iris Stam
en Heleen van Wiechen, gedreven theatermakers en -schrijvers
die graag werken met jongeren. Zij bespeurden de behoefte
aan herkenbare en speelbare theaterteksten. Groeipijn is zo'n
verzameling teksten geworden: eigenzinnig, grappig, droevig
en pijnlijk.
Er zijn korte en langere teksten voor één, twee of meer spelers,
geschikt voor speltraining en theaterlessen. Samengevoegd
bieden ze de mogelijkheid tot een montagevoorstelling.
De scÃ...
maandag verzonden
De vele gezichten van Centraal-Azië
4000 jaar geschiedenis van Centraal-Azië
2019 || Paperback || Hans Alles || ABC Uitgeverij
Dit boek wil een licht werpen op de onbekende maar boeiende en veelkleurige geschiedenis van Centraal-Azië. Hieronder verstaat de schrijver, die historicus is, het gebied dat tegenwoordig de landen Kazachstan, Oezbekistan, Turkmenistan, Kirgizië, Tadzikistan, west Afghanistan, noordoost Iran en west China zoals Oeigoeristan, omvat. Hij laat zien, dat dit gebied meer is dan een kruispunt van de Zijderoutes. Hij besteedt aandacht aan de bloeiende wetenschap, filosofie, dichtkunst, theologisch...
maandag verzonden
Gif en ander toneelwerk
2019 || Paperback || Lot Vekemans || ABC Uitgeverij
In de bundel zijn acht toneelteksten opgenomen, te weten: Truckstop, Zus Van, Judas, Ledacourt, GIF, Vals, Niemand wacht op je en Momentum.
Deze uitgave is tot stand gekomen in samenwerking met Uitgeverij Cossee en Het Nederlands Letterenfonds. Het grafisch ontwerp werd verzorgd door Pieter Hildering.
Theaterjournaliste Annette Embrechts schreef een persoonlijke inleiding.
maandag verzonden
Doeltaal-leertaal
Didactiek, professionalisering en leereffecten
2019 || Paperback || Sebastiaan Dönszelmann || ABC Uitgeverij
In Doeltaal-Leertaal presenteert Sebastiaan Dönszelmann,vakdidacticus moderne vreemde talen, een doeltaaldidactiek met een zeer gunstig effect op alle taalvaardigheden van leerlingen.
In een goede Franse les klinkt veel Frans; in een goede Engelse les veel Engels - logisch, want leren zwemmen gaat het beste in het water zelf, maar er is meer nodig. Het leren van de vreemde taal verloopt effectiever wanneer docenten de doeltaal didactisch en taalbewust inzetten: leerlingen laten participere...