Zoekfilters
Resultaten (11)
maandag verzonden
Inleiding tot de marketing / Druk 5
2020 || Paperback || Bronis Verhage || Noordhoff || ook als eBook
- Complete en toegankelijke kennismaking met het vakgebied marketing;
- leert hoe slagvaardig een marketingbeleid uit te stippelen;
- nieuwe editie met actuele thema’s, voorbeelden en casussen.
Inleiding tot de marketing geeft een compleet beeld van de beginselen van marketing en leert hoe een slagvaardig marketingbeleid uit te stippelen. Het geeft actuele inzichten, ontwikkelingen en trends op het gebied van marketing. De rol van online marketing, de invloed van social media op het koopged...
maandag verzonden
Handboek managementvaardigheden / Druk 6
2018 || Paperback || Robert E. Quinn e.a. || Academic service || met inkijkexemplaar
Handboek managementvaardigheden is uitgegroeid tot een standaardwerk om
toekomstige managers voor te bereiden op hun complexe en dynamische taken.
Het boek heeft een praktische invalshoek door de vele voorbeelden, oefeningen en
opdrachten. De opbouw en de toon van Handboek managementvaardigheden maken
het zeer geschikt voor het hoger onderwijs, voor zelfstudie en als naslagwerk.
De basis van dit boek is het concurrerende waardenmodel.
Dit model maakt duidelijk welke vaardigheden essentieel zijn voor
effectief management. Deze nieuwe druk richt zich op de competenties die voor een succesvol manager belangrijk zijn. Een manager moet kunnen schakelen tusse...
maandag verzonden
Extreem klantgericht / Druk 3
2022 || Paperback || Danielle de Jonge || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar
One size fits none. Zeker als het om klantgerichtheid en commercie gaat! Klanten verwachten exclusieve persoonlijke aandacht vanaf het allerprilste contact en willen onderdeel zijn van het hele commerciële proces, niet slechts het eindpunt. Ze zoeken naar bedrijven die maatschappelijke – ecologische en sociale – impact creëren. De klant van vandaag hecht grote waarde aan wederzijdse betrokkenheid. Dat vraagt om een eigentijdse aanpak van klantgerichtheid, acquisitie en relatiebeheer. Ni...
maandag verzonden
Salesvaardigheden / Druk 2
2016 || Paperback || René Susan || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Salesvaardigheden laat jou als beginnende salesprofessional stapsgewijs kennismaken met alle facetten van het verkoopvak, waaronder het voorbereiden en voeren van verkoopgesprekken. De vele praktijkvoorbeelden, concrete tips en de aansprekende quotes helpen je de stof snel eigen te maken.
Waarom kiezen voor Salesvaardigheden?
* brengt je de basis van verkooptechnieken en -modellen bij;
* ruime aandacht voor de verschillende fases van het verkoopgesprek;
* handige voorbeeldvideo's van verkoopg...
maandag verzonden
Mijn Binnenste Buiten / Druk 1
werken aan je professionele identiteit
2019 || Paperback || Manon Ruijters e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Het wordt steeds belangrijker om te weten waar je als professional voor staat, wat je basis is, waar je van bent, wat onvervreemdbaar van jou is en je kleur geeft. Dat helpt je in sturing geven aan je eigen ontwikkeling, in het vergroten van veerkracht en wijsheid, en het verstevigen van je eigen expertise.
Waar de auteurs in het boek 'Je Binnenste Buiten' een model hebben ontwikkeld rondom professionele identiteit en de theorie uiteenzetten, is dit een praktijkboek. In dit boek wisselen pra...
maandag verzonden
Zo maak je een risicoanalyse / Druk 1
2009 || Paperback || Roel Grit e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
De serie Zo maak je een plan ondersteunt studenten bij het maken van beroepsproducten. Het is daarmee een ideale praktische aanvulling op de bestaande literatuur, maar vervangt deze niet. Zowel de compacte boekjes als de websites geven studenten concrete instrumenten in handen voor het maken van beroepsproducten. Volgens een vast format met voorbeeldmodellen, oefeningen en korte casuïstiek kunnen studenten zelfstandig aan de slag.
maandag verzonden
Financieel management voor het MKB / Druk 4
2022 || Paperback || André Heezen || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Gedetailleerde beschrijving van de financiële besturing van het mkb;
- behandelt een groot aantal bedrijfseconomische, juridische en fiscale onderwerpen;
- zeer praktijkgericht en sluit aan bij nieuwe ontwikkelingen in het mkb.
In Financieel management voor het MKB staat de financieel-economische besturing van micro- en kleine ondernemingen centraal: eenmanszaken, vennootschappen onder firma en besloten vennootschappen. Aan de hand van een fictieve onderneming behandelt het een groot aanta...
maandag verzonden
Basisboek customer journey / Druk 2
Een inleiding in het vakgebied
2022 || Paperback || Stephan van Slooten e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Het eerste studieboek over Customer Journey voor het hoger onderwijs;
- leert studenten vanuit de klantbeleving te kijken, denken en doen;
- gebaseerd op de praktijkervaring van honderden Customer Journey-projecten.
Voor een groeiend aantal organisaties is klantbeleving de sleutel tot succes. Een goede klantbeleving leidt tot loyale klanten, spontane aanbevelingen en commercieel resultaat. De belangrijkste methodiek om dit succes te behalen is de Customer Journey, het centrale thema van dit...
Zo maak je een ondernemingsplan / Druk 5
2023 || Paperback || Roel Grit || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Handig en helder stappenplan;
- grotendeels zelfstandig te gebruiken door studenten;
- met uitgebreide online ondersteuning, waaronder flitscolleges van de auteur.
Met Zo maak je een ondernemingsplan leren studenten aan de hand van een stappenplan zelfstandig een ondernemingsplan te schrijven. De eerste stap is erop gericht jezelf als ondernemer te leren kennen. De tweede stap betreft de uitwerking van ideeën en de derde het opzetten van een onderneming. De vierde en de vijfde stap gaan ov...
maandag verzonden
Ontwikkel je leiderschap / Druk 1
14 krachtige principes voor het versnellen van je leiderschapsontwikkeling en die van je medewerkers
2018 || Paperback || Joël Aerts || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
* Hoe kun je je leiderschap het beste ontwikkelen?
* Welke aanpak werkt echt en waar moet je op letten?
* Hoe help je anderen bij het ontwikkelen van hun leiderschap?
Leiderschap is geen doel op zich. Het is slechts een middel. Een middel
om het verschil te maken in je eigen leven, in je organisatie en in de
wereld om je heen. Daarom is het waardevol om je leiderschap te ontwikkelen. Bij jezelf en bij anderen.
'Ontwikkel je leiderschap' is je persoonlijke gids bij het versnellen van
jouw leiderschap...