Zoekfilters
Resultaten (41)
maandag verzonden
Leon Loewentraut
Painting for Passion
2022 || Hardcover || Albrecht Behmel || Persell Trading
The first, lavishly produced monograph on the paintings, drawings, and sculpture of Leon Loewentraut, (b.1998) a young and upcoming star on the German and international art scene. Text in English and German.
maandag verzonden
A Passion for Aesthetics
2022 || Hardcover || Ute Laatz || Persell Trading
This extraordinary coffee table book is dedicated to the concept of aesthetics from the personal perspective of star interior designer Thai Cong, and becomes a design piece itself with its layout and content.
maandag verzonden
Willem van de Velde & Zoon
2022 || Paperback || Jeroen van der Vliet || Thoth, Uitgeverij
maandag verzonden
Tami Amit
Last Night I Met Snow White
2022 || Hardcover || Ory Dessau || Mer
Tami Amit’s self-titled monograph compiles reproductions of her recent work on paper and canvas. Amit’s practice is a particular mode of action painting which processes childhood memories and issues of self identity and expression. This is her first monograph as a painter.
maandag verzonden
Ria Bosman. Selected works 1978-2021
2022 || Hardcover || Wim Lambrecht e.a. || Mer
maandag verzonden
Phoebus Focus XXVIII: Bloemenvaas met varkensbrood en edelstenen
Een geschilderd juweel door Jan I Brueghel (1568-1625)
2022 || Paperback || Sven van Dorst || Hannibal Books
Narcisjes, neerhangende roze rozen, een oranje lelie, gevlamde tulpen, felblauwe irissen en tientallen andere bloemen vullen het beeldvlak. De variatie aan bloemen en de felle kleuren zijn overweldigend en spatten van dit paneeltje. Bloemenvaas met varkensbrood en edelstenen is een meesterwerk van een van de belangrijkste schilders uit de late zestiende en vroege zeventiende eeuw: Jan I Brueghel (1568-1625). Hoewel hij ook wel ‘Bloemenbrueghel’ werd genoemd, begon hij pas als late dertige...
maandag verzonden
Openbare werken
2022 || Hardcover || Bart Marius e.a. || Hannibal Books
Een openhartige inkijk in het brein van Wim Opbrouck
"Als ik al die schetsboeken van mij samen zie, dan leest dat als een soort autobiografie."
– Wim Opbrouck
In Openbare werken bundelt acteur, zanger en presentator Wim Opbrouck voor het eerst zijn beeldend werk. Met een genereuze geste openbaart hij zijn dagboeken, zonder enige vorm van censuur. De tekeningen en schetsboeken vol bedenkingen en hersenspinsels openen een blik op de fascinaties, vreugdes en worstelingen van een dagelijkse tek...
maandag verzonden
Petar Tuskan - The Unknown Landscape
2022 || Hardcover || Mischa Andriessen || VanSpijk
Petar Tuskan (1978) benut het schilderij als een bron van inzicht. Een belangrijke drijfveer is zijn fascinatie voor het menselijk bewustzijn. Paradoxaal, als zo vaak, komt hij dichter tot de essentie daarvan door zich tijdens het schilderen vooral op het onbewuste te verlaten, zich in zekere zin in het schilderen te verliezen, zo de gekende wereld achter zich te laten en een nieuwe, eigenstandig tot leven gebrachte wereld te betreden. De wereld die Tuskan al schilderend creëert, is er een ...
maandag verzonden
Hans de Bruijn - De ruïne van het geboortehuis van Rembrandt in Leiden
2022 || Hardcover || Jetteke Bolten || VanSpijk
Het is 2006: Rembrandt is 400 jaar geleden geboren. Hans de Bruijn schildert een ode aan de grote meester in de vorm van de ruïne van diens geboortehuis in Leiden, dat achteloos
afgebroken werd. De ruïne van Rembrandts geboortehuis is voor De Bruijn het symptoom van een algemeen cultureel verval en dit concept stond aan de wieg van dit boek.
Maar De Bruijns cultuurkritische ruïne in Leiden staat niet alleen. De kunst heeft het ook elders zwaar te lijden, met de woorden van H.J.A. Hofland (...
maandag verzonden
Koen van den Broek. Out of Place
out of place
2022 || Hardcover || John C. Welchman || Mer
The gaze that looks ahead and then slowly wanders down or to the side, looking for traces and signs of a landscape, rather than the landscape itself. Van den Broek paints what others pay no attention to or simply overlook. Cracks, borders, shadows, lines, corners, and also bridges, trees, trucks, reflections. They are set up crisply, and stripped of their frills (or as van den Broek puts it: “Cut away the snoopy!”), which leaves them somewhere between figuration and abstraction. Are we in...