Zoekfilters
› Peter Thuis (4)
› Roel Grit (4)
› Hans van der Loo (3)
» Toon alle opties (30)
› Jan Verhaar (3)
› Joriene Beks (3)
› André Meester (2)
› Bert Hedeman (2)
› Chris Bakker (2)
› Ed Feijen (2)
› Eddy Vaassen (2)
› Eline Janssen (2)
› Els Meertens (2)
› Frans Melissen (2)
› Frits Kluijtmans (2)
› Iris Eshel (2)
› Jaap Jan Brouwer (2)
› Jan Wijnand Hoek (2)
› Jean-Pièrre van der R... (2)
› Joep Brinkman (2)
› Karin Derksen (2)
› Marc Nieuwland (2)
› Marita van Rijssen (2)
› Mariël Koopmans (2)
› Mark Julsing (2)
› Peter Hennevanger (2)
› René Hombergen (2)
› Rob Groen (2)
› Roel Riepma (2)
› Roger Meuwissen (2)
› Sonja Janicijevic (2)
› Stephan B. Poulter (2)
› Willem Salentijn (2)
› Paperback (154)
› Hardcover (32)
› E-book via Bookshelf (22)
› E-book (download) via ... (3)
› Hogeschool Rotterdam (17)
› Saxion (9)
› Hogeschool Utrecht (8)
» Toon alle opties (5)
› Bedrijfskunde (7)
› Integrale Veiligheidsk... (5)
› Ondernemerschap & Reta... (5)
» Toon alle opties (24)
› Bouwkunde (4)
› Commerciële Economie (4)
› Facility Management (4)
› Finance & Control (4)
› Hotel Management (4)
› Human Resource Managem... (4)
› Bestuurskunde/Overheid... (3)
› HBO-ICT (3)
› Tourism Management (3)
› Accountancy (2)
› Ad Engineering (2)
› Ad Facility Management (2)
› Ad ICT (2)
› Built Environment (2)
› Business IT & Manageme... (2)
› Communicatie (2)
› Integraal Bouwmanageme... (2)
› Learning and Developme... (2)
› Logistics Management (2)
› Logopedie (2)
› Management in de Zorg (2)
› Managing New Retail (2)
› Marketing of Social Bu... (2)
Resultaten (214)
maandag verzonden
Online invloed / Druk 1
Beter online resultaten door te begrijpen hoe je bezoekers denken, klikken en kopen
2021 || Paperback || Bas Wouters e.a. || Boom
Beïnvloeden van het gedrag van de bezoeker van websites doe je niet zozeer met rationele argumenten, maar door het onbewuste brein te activeren.
Minimaal tachtig procent van onze keuzes maken we met ons instinctieve, onbewuste brein, stelt Daniel Kahneman, Nobelprijswinnaar en auteur van Thinking, fast and slow. Betere online resultaten bereik je door dit onbewuste brein te begrijpen: hoe mensen denken, waarom ze klikken, en hoe ze reageren op boodschappen.
Online invloed bestaat uit drie de...
Rijnlands organiseren (e-book)
2021 || E-book (download) via Adobe (ePub) || Jaap Peters || Boom
Ga aan de slag met het Canvas Rijnlands Organiseren en leg je organisatie in handen van de vakmensen 'in de voorste linie'. Zij zijn bepalend voor je succes.
De afgelopen 40 jaar is Nederland overspoeld met het Amerikaanse management-denken. Het leidde tot meer managers, een wildgroei aan stafdiensten en abstracte bestuursstructuren die losgezongen waren van de praktijk. Na de kredietcrisis ontstond er een tegen beweging, waarin aandeelhouderswaarde plaatsmaakt voor maatschappelijke waarden.
...
De kracht van het piramideprincipe / Druk 2 (e-book)
Gids voor helder denken en schrijven
2021 || E-book (download) via Adobe (ePub) || Marita van Rijssen e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Dé methode voor doelgericht schrijven.
We lezen steeds vluchtiger en selectiever door de overvloed aan informatie die op ons afkomt. Wil je als schrijver effect hebben met je tekst, dan moet je daarop inspelen. Het piramideprincipe is daarvoor een handige methode. Hiermee ga je bij het schrijven uit van de voorkennis en informatiebehoefte van de lezer rond het onderwerp, en niet van je eigen kennis en denkproces. Zo kom je tot een beknopte en scanbare tekst waarbij de kernboodschap voorop st...
maandag verzonden
High-Impact Tools voor Teams
2021 || Hardcover || Stefano Mastrogiacomo e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Maak met jouw team gebruik van deze krachtige visuele managementtools waar je beter mee samenwerkt en geweldige resultaten behaalt. Ze zijn wereldwijd door duizenden teams gebruikt bij succesvolle projecten!
High-Impact Tools voor Teams biedt teamleiders en teamleden eenvoudige, krachtige tools om op één lijn te komen. En om duidelijkheid te krijgen over wie precies verantwoordelijk is voor elk onderdeel van de belangrijkste activiteiten en projecten van het team. De tools worden aangevuld ...
maandag verzonden
Klanten zijn eigenlijk net mensen
En 99 andere eyeopeners voor klantgericht werken
2021 || Paperback || Jos Burgers || Boom
Iedereen heeft klanten; de één binnen de eigen organisatie, de ander daarbuiten. Wij bestaan bij de gratie van onze klanten, want uiteindelijk betalen zij ons salaris, de volgende vakantie of de nieuwe auto. Tenminste, als ze tevreden zijn…
Klanten zijn eigenlijk nét mensen! laat zien wat er zoal mis kan gaan in het contact met de klant, hoe u dit kunt voorkomen en hoe het óók kan. Met zijn scherpzinnige, humoristische columns houdt Jos Burgers u een spiegel voor. Wie zijn klanten den...
maandag verzonden
De essentie van Theorie U / Druk 2
kernprincipes en toepassingen
2021 || Paperback || Otto Scharmer || Uitgeverij Christofoor || met inkijkexemplaar
Dit boek biedt een beknopte, toegankelijke handleiding voor de belangrijkste
concepten en toepassingen in Otto Scharmers klassieke Theorie U. Scharmer stelt dat ons vermogen om aandacht te besteden
de wereld vormt. Wat ons verhindert om effectiever met situaties om te gaan, is dat we ons niet volledig bewust zijn van die innerlijke conditie waaruit onze aandacht en acties voortkomen. Scharmer noemt dit gebrek aan bewustzijn onze blinde vlek. Hij belicht de blinde vlek in het hedendaagse leide...
maandag verzonden
Leidinggeven aan zelforganisatie. Een paradox?
Over leiderschap, teambuilding en eigenaarschap
2021 || Hardcover || Veronique Kilian || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar
Over zelforganisatie bestaan talloze modellen. Ze beschrijven hoe je meer eigenaarschap bij je werknemers creëert en ervoor zorgt dat je team zelf bepaalt wat hun doelen zijn én hoe ze die willen behalen. Maar wat werkt in de praktijk nou echt? Hoe voorkom je de bekende valkuilen, zoals oeverloos overleggen, doelloos rondzwemmen of solistisch gedrag van teamleden? En hoe laat je als directielid, manager of teamcoach je team floreren?
Dat is de paradox van zelforganisatie: zonder leiderscha...
maandag verzonden
Oriënteren, netwerken en solliciteren voor strategen, managers en directeuren
Seel the problems you solve
2021 || Paperback || Klazina Oldenhuis || Boekscout
De markt verandert voortdurend. Je solliciteert dan ook niet meer op rollen, maar op uitdagingen. Het is belangrijk dat je goed weet welke problemen je oplost. Die nieuwe baan komt je niet aanwaaien. Je moet er wel wat voor doen. Tips zijn welkom om een onderscheidend cv en LinkedIn-profiel op te stellen. En hoe verken je daarna de arbeidsmarkt? Wat zijn de verschillende netwerkstrategieën? Hoe helpt LinkedIn hierbij? Hoe kom je ertussen? Hoe voer je een onderscheidend sollicitatiegesprek? E...
maandag verzonden
Politiecultuur, Gezondheid en Zingeving
De politiecultuur als kapstok voor een beschouwing over het leren verminderen van werkstress en het pakken van kansen voor persoonlijke groei
2021 || Paperback || Klaas Schakel || Brave New Books || met inkijkexemplaar
Politiemensen zijn bevlogen, zo blijkt uit onderzoek en dat is een feit dat gekoesterd mag worden. Bevlogen mensen blijken ook een valkuil te hebben en dat is dat zij aan zichzelf voorbij kunnen lopen.
In dit boek beschrijft Klaas Schakel, zelf politieman, aan de hand van negen culturele dimensies van de politiecultuur hoe dit kan. Hij gaat in op de moeizame worsteling van politiemensen met factoren waar zij geen grip op hebben en laat zien hoe hij daar zelf mee is omgegaan. Dit boek kan daa...
maandag verzonden
180 Business Hacks (Heruitgave)
Inspirerende hacks om nét even anders te kijken naar je werk
2021 || Paperback || Roel de Graaf || Boom || met inkijkexemplaar
Elke hack leert je op een aardige en uitdagende manier net even anders naar een bepaald aspect van je werk te kijken.
Soms heb je wat inspiratie nodig. Iets om je te helpen om los te komen. Om dingen op een andere manier te zien. Dit boek geeft je 180 hacks om je aan het (om)denken te zetten en je tot een andere manier van kijken te verleiden. Lange teksten werken daarvoor vaak niet en geven je niet het inzicht dat je zoekt. Een quote, iets wat blijft hangen, werkt vaak veel beter. ‘Ze zett...