Zoekfilters
Resultaten (7)
maandag verzonden
Vergaderen en onderhandelen / Druk 5
in teams en besturen
2004 || Hardcover || K. Schermer e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Vergaderen en onderhandelen biedt een stevige basis aan iedere vergaderaar en onderhandelaar die de eigen vaardigheden wil vergroten. Het geeft inzicht in wat er in overlegsituaties kan gebeuren, met voorbeelden ter verduidelijking van de theorie. Door oefening kan de lezer zich trainen in een aantal vaardigheden, zoals communiceren, argumenteren, onderhandelen, stemmen, voorzitten en notuleren.De auteurs idealiseren overlegvormen niet: in veel gevallen bestaan er inhoudelijke en persoonlijke...
maandag verzonden
Conflicthantering en onderhandelen / Druk 2
effectief handelen bij conflicten en tegenstellingen
2004 || Hardcover || P. Huguenin || Bohn Stafleu van Loghum
Dit succesvolle boek wijst de lezer op een praktische wijze de weg in conflict- en onderhandelingssituaties. Juist door die praktische aanpak onderscheidt deze uitgave zich van veel literatuur over dit onderwerp. Naast duidelijke voorbeelden, praktijkgerichte cases, handige checklists en gedragtips, treft u informatie aan over de dieper gelegen oorzaken van ineffectief conflictgedrag. De auteur gaat bovendien uitgebreid in op onderhandelen, dat wordt gezien als een effectieve wijze van confli...
maandag verzonden
PM-reeks Effectieve communicatie voor managers en leidinggevenden
2011 || Paperback || H.T. van der Molen e.a. || Boom
In dit boek wordt besproken hoe leidinggevenden hun `gesprekstechnieken` kunnen gebruiken om het functioneren van henzelf en dat van de organisatie te verbeteren. Dit boek sluit aan bij de managementtheorie van Taylor. Het verklaart hoe communicatie en managementproblemen kunnen worden opgesplitst in delen. Daardoor ontstaat een duidelijk overzicht. Dit helpt om gestructureerd te werken aan de oplossing van die problemen.
Om de verschillende gesprekstechnieken effectief te kunnen toepassen, is...
maandag verzonden
Communicatie Dossier Storytelling
de kracht van verhalen in communicatie
2012 || Paperback || G. Rijnja e.a. || Adfo Groep
Verhalen bieden een herkenbare, creatieve en toegankelijke manier om te zeggen waar het op staat. Ze worden gebruikt als middel bij het betekenis geven aan complexe informatie. Het is dan ook niet verwonderlijk dat het vertellen van verhalen steeds belangrijker wordt als sturingsinstrument in organisaties.
Stel uzelf de volgende vraag: "Gebruik ik droge feiten en cijfers om mensen achter een nieuwe reorganisatie te krijgen? Of vertel ik een verhaal, een metafoor, waaruit iedereen de moraal en ...
maandag verzonden
Issuemanagement in kort bestek / druk 1
regie van de publieke opinie
2004 || Paperback || E. Schoonman || Adfo Groep
Hoe kweek je vertrouwen in de samenleving voor je organisatie? Door middel van van Issuesmanagement kun je de publieke opinie regisseren. Die publieke opinie is lang niet altijd mals, lang niet altijd redelijk en lang niet altijd terecht. Issuesmanagement is daarom een belangrijk taakgebied van 'communicatie'.
Issuesmanagement is langetermijnbeleid. Veenbrandjes als mediahypes zijn zó aangestoken, maar dan hebben we het over crisiscommunicatie. Waar het bij issuesmanagement om gaat zijn de do...
maandag verzonden
Radio- en televisiejournalistiek / Druk 1
2004 || Paperback || Silvia Simons || Boom
Radio- en televisiejournalistiek is het complete studieboek voor de aankomend rtv-journalist. Het boek behandelt naast algemene journalistieke technieken, het maken van onderwerpen en het presenteren voor radio en televisie. Met tientallen praktijkvoorbeelden ligt de nadruk op de uitvoerende kant van het werk.
Alle denkbare aspecten van het vak komen aan bod, van juridische grenzen en journalistieke ethiek, interviewtechnieken en logistieke planningen, tot microfoongebruik, beeldcompositie, mo...
maandag verzonden
Boodschap in beeld
professioneel presenteren met PowerPoint
2009 || Paperback || L. Cornelis e.a. || Boom
Een presentatie. Het licht gaat uit, de beamer aan. Sheet na sheet wordt geprojecteerd, vol met bullets met trefwoorden. Al snel wordt het langdradig en raak je de draad kwijt. Aan het eind ben je blij dat het erop zit.
Herkenbaar? Vast. Zulke presentaties worden overal gegeven, in alle organisaties en bedrijven. Snel in elkaar gezet door het verleidelijke programma PowerPoint. Maar geen pretje voor de toehoorder. Het kan anders! Dit boek laat zien hoe je een goede presentatie maakt. Zo'n pre-...