Zoekfilters
Resultaten (24)
maandag verzonden
IC in 3D (Heruitgave)
interne communicatie in een breed organisatieperspectief
2014 || Paperback || Ilse van Ravenstein e.a. || Adfo Groep
Als alles communicatie is, waar begin je dan? Iedereen in de organisatie is immers een actieve speler in de interne communicatie. Of als interne communicatie wordt gezien als het informeren via één of meer media, hoe draag je dan bij aan het realiseren van de organisatiedoelen? En waarom zoeken we toch steeds naar best practices en kopiëren we van elkaar wat elders goed heeft gewerkt? Wat werkt in de ene context, werkt immers beslist niet in de andere.
In IC in 3D bekijken we interne commu...
maandag verzonden
Ongehoord!
waarom goed luisteren uw organisatie beter maakt
2014 || Paperback || Rik Siere || Adfo Groep
Goed luisteren maakt uw organisatie beter!
Ongehoord! is een praktisch boek vol inzichten over het belang van goed luisteren in een organisatie. Professioneel leren luisteren verbetert relaties met collega's binnen de organisatie én met klanten en stakeholders daarbuiten. Met behulp van vier simpele luistertesten krijgt u inzicht in uw persoonlijke luisterstijl. Door beter te luisteren, blijft niemand meer ongehoord!
'In iedere organisatie gaat het erom zo veel mogelijk goede ideeën over ...
maandag verzonden
Het Strategisch Communicatie Frame / Druk 4
2021 || Hardcover || Betteke van Ruler e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Het Strategisch Communicatie Frame
Na het grote succes van de eerste druk van Het Strategisch Communicatie Frame (mei 2014) is dit alweer de vierde druk, aangevuld met een extra deel waarin 25 professionals aangeven hoe zij het Frame gebruiken en wat zij ervan vinden.
Het Strategisch Communicatie Frame is ontwikkeld als methode voor het bepalen van een effectieve strategie. Of het nu gaat om een communicatiestrategie voor de lange termijn voor de organisatie, een communicatiestrategie voor een ...
Expressiever en gemakkelijker spreken (e-book)
2014 || E-book via Bookshelf || Tilly Dinger e.a. || Coutinho
Expressiever en gemakkelijker spreken.
Voor politici, leraren en toneelspelers, maar ook voor verkopers en vertegenwoordigers geldt dat het spreken een heel belangrijke rol speelt in hun activiteiten. Iedereen die er, beroepshalve of anderszins, belang bij heeft stil te staan bij zijn 'manier van spreken', vindt in dit boek een groot aantal suggesties om zich van zijn spreekgedrag bewust te worden en er zelf invloed op uit te oefenen.
Het gaat hierbij niet alleen om aspecten als stemvermoeidh...
maandag verzonden
Wetenschapscommunicatie, een kennisbasis
2014 || Paperback || Frans van Dam e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Wetenschaps- en technologiecommunicatie kom je op tal van plaatsen tegen: in de media, in musea en theaters en op school. Ooit begonnen als voorlichting over wetenschap, inmiddels houden communicatieprofessionals zich bezig met de dialoog over controversiële technologie, gedragsbeïnvloeding en sturen ze de ontwikkeling van wetenschap zelf bij.
Wetenschapscommunicatie, een kennisbasis is bedoeld voor iedereen die wetenschapscommunicatie studeert aan een universiteit of hbo en voor profession...
Zakelijke communicatie voor professionals / Druk 6 (e-book)
2014 || E-book via Bookshelf || Daniel Janssen e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar
Zakelijke communicatie voor professionals integreert en presenteert deze kennis en inzichten in een relevante context voor elke professional zoals adviseren, presenteren, samenwerken, overtuigen, verkopen en communiceren bij een crisis. Op deze manier werken studenten (en andere gebruikers) gericht aan essentiële competenties. Niet langer staan teksten en gesprekken centraal, maar concrete taken in hun context.
maandag verzonden
Onze strategie komt niet aan!?
de communicatieve strategiecyclus: vijf fasen naar effectieve interne communicatie rondom organisatiestrategie
2014 || Paperback || Ilse van Ravenstein || Adfo Groep
We kregen 'm steeds vaker. De vraag om de neuzen te richten, om mensen mee te krijgen in de organisatiestrategie.
We gingen vervolgens enthousiast samen met onze opdrachtgever aan de slag en zorgden voor een mooie introductie. Maar niet altijd met duurzaam effect. Medewerkers kennen soms de richting wel, maar die vertalen naar hun dagelijkse werk, is een heel ander verhaal.
Langzamerhand ontdekten we dat er een terugkerende strategiecyclus is in de organisatie. En dat communicatie een geïnte...
maandag verzonden
Wat levert IC nu eigenlijk op?
keuzes onderbouwen, rendement aantonen en accountable zijn in interne communicatie
2014 || Paperback || Ilse van Ravenstein || Adfo Groep
Wie het vakgenoten op de man af vraagt krijgt steevast hetzelfde antwoord. De meesten denken dat de bijdrage van interne communicatie aan de organisatiedoelen wel is te bewijzen, ze vinden het alleen heel erg moeilijk. Daar komt het slechte nieuws bij dat de directe relatie tussen communicatie en de prestatie van een organisatie wetenschappelijk niet is aangetoond.
Dit boekje laat je zien dat je niet bij de pakken hoeft neer te zitten. Het neemt je mee in het voor ons vakgebied belangrijke it...
Praktische cursus zinsontleding / Druk 7 (e-book)
2014 || E-book via Bookshelf || M. Klein e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar
Praktische cursus zinsontleding bewijst dat grammatica geen struikelblok hoeft te zijn. Op een overzichtelijke en complete manier biedt het boekje de student inzicht in de fundamentele theorie van de taal- en redekundige ontleding. De presentatie van de stof is eenvoudig gehouden; er wordt weinig tot geen voorkennis verondersteld. De oefeningen hebben een oplopende moeilijkheidsgraad. Alle antwoorden bij de oefeningen zijn achter in het boek opgenomen. Elk hoofdstuk eindigt met twee toetsen.
Handboek public affairs (e-book)
2014 || E-book (download) via Adobe (ePub) || Frans van Drimmelen || Prometheus Bert Bakker
`Bankenlobby gaat door, `Lobby ingezet bij kabinetsformatie, `Nederlandse belangen behartigd in Brussel, `Milieudefensie lobbyt voor Schipholgans. We lezen het dagelijks in het nieuws, lobbyen of `public affairs. Maar wat is dit? Wie doen dit? Hoe worden belangen behartigd? Frans van Drimmelen geeft in dit boek een verrassende inkijk in de ontwikkeling, ethiek en transparantie van het vakgebied public affairs. Niet alleen belangenbehartiging op en rondom het Haagse Binnenhof komt uitgebreid a...