Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenResultaten (3)
Het leren van wiskunde
Leren effectief lesgeven
2011 || Paperback || Toon Faes e.a. || Ten Brink Uitgevers
Dit werkboek kan gebruikt worden als studentenmateriaal bij een introductiecursus over de didactiek van de wiskunde. Bedoeling van de cursus is om de studenten een aantal aandachtspunten mee te geven bij het bekijken van wiskundeboeken, bij het observeren van lessen en bij het analyseren van leerstof voordat ze lesvoorbereidingen voor volledige lessen moeten maken. Lesvoorbereiden zonder deze voorkennis blijft een vormkwestie zonder didactische inhoud.
Geprobeerd is aan het begin van elk hoof...
morgen verzonden
Algebra voor leerlingen van 12 tot 16 jaar: Voor de lerarenopleiding
|| Paperback || José Faarts e.a. || Ten Brink Uitgevers
Dit boek, dat bedoeld is voor gebruik op de 2e graads lerarenopleidingen voortgezet onderwijs, gaat over het leerstofgebied Algebra voor leerlingen van 12 tot 16 jaar.
Het boek is bedoeld als werkboek. Elke paragraaf bevat een aantal opdrachten. Soms zijn de opdrachten gericht op het (wiskundig) niveau van de student. Dat is dan vrijwel altijd bedoeld als instap in de problematiek. Vaak moet er in schoolboeken worden gekeken om verdere mogelijkheden te zien en te beoordelen. Daarnaast geeft h...
morgen verzonden
Toetsen van Wiskunde
Samenstellen, afnemen en nakijken - Leren effectief lesgeven
|| Paperback || Tom Goris e.a. || Ten Brink Uitgevers
Dit werkboek heeft als doel om het resultaat van wiskundelessen zo effectief mogelijk te kunnen toetsen. We richten ons daarbij op toetsen die aan het eind van een leerproces van één of twee hoofdstukken onderzoeken of de leerlingen de doelstellingen hebben gehaald en op het beoordelen van deze resultaten met een cijfer. We leren toetsvragen kritisch te bekijken, toetsvragen te maken en precies te koppelen aan de doelstellingen die in de leerstof worden nagestreefd, en we kijken naar het no...