Zoekfilters
Resultaten (6)
maandag verzonden
De kern van veranderen
2015 || Paperback || Marco de Witte e.a. || HRxpress || met inkijkexemplaar
Deze samenvatting, gebaseerd op het boek 'De kunst van Veranderen' is het resultaat van een uitgebreid ontwikkelproces.
De auteurs presenteren in beide publicaties een visie op verandermanagement, uitgewerkt in een model waarin vier kernvragen centraal staan: Waarom?, Wat?, Hoe?, Wie?, Ik! Deze bedrieglijk simpele vragen - en de relaties daartussen - helpen de lezer om stap-voor-stap complexe veranderkundige opgaven op een samenhangende manier te doorgronden. En om betere keuzes te maken bij ...
maandag verzonden
AANMODDEREN EN FLIEREFLUITEN
help! Geen werk meer én 50-plus
2015 || Paperback || Dennis Meyer || HRxpress || met inkijkexemplaar
AANMODDEREN EN FLIEREFLUITEN is het openhartige
verhaal van een 50-plusser die werkloos wordt na een glanzende carrière. Het materiaal voor dit boek is gebaseerd op brieven, die hij schreef in het eerste jaar van zijn werkloosheid. In de verschillende hoofdstukken behandelt hij dilemma’s die iedere werkloze zal herkennen. Alleen wanneer deze worden opgelost, is de werkloze weer in staat om vanuit een zelfverzekerde en
onafhankelijke positie op zoek te gaan naar nieuw werk en gebruik te mak...
maandag verzonden
Het onbenutte potentieel van de werkvloer
duurzame ontwikkeling van lager opgeleiden
|| Paperback || Albert Nieuwenhuis || HRxpress || met inkijkexemplaar
Nederland moet kantelen om concurrerend te blijven. Hiervoor zijn hervormingen nodig die impact hebben op de inrichting en aansturing van organisaties. Een organisatie is gebaat bij medewerkers die zich ontwikkelen om van waarde te zijn en te blijven, vooral lager opgeleiden zijn op dit punt kwetsbaar.
Organisaties investeren wel in de ontwikkeling van hoger opgeleiden, maar nauwelijks of niet in de ontwikkeling van lager opgeleiden. Hierdoor ontstaan grote belevingsverschillen tussen het man...
maandag verzonden
Service Hero / druk 3
2014 || Paperback || Guido van de Wiel e.a. || HRxpress
Dit boek begint als een spiegel van papier. Het laat je reflecteren op wie jij bent in een serviceorganisatie.
Vanuit www.serviceheroes.com geloven we dat ieder van ons een service hero is. Het is alleen niet altijd even eenvoudig deze (terug) te vinden. Gek genoeg liggen onze service hero-kwaliteiten meestal veel dichter bij onszelf dan we denken.
Door dicht bij jezelf te blijven en je te richten op je passie en je oorspronkelijke talent wordt het werken in een serviceorganisatie leuker en ...
maandag verzonden
Het Grote Veranderverhalen Boek
2015 || Paperback || Mariëlle Brink || HRxpress || met inkijkexemplaar
“Als je een rups probeert te redden bij zijn worsteling om vlinder te worden, gaat hij dood”, een prachtige metafoor voor de persoonlijke worsteling die mensen doormaken tijdens verandering waarbij anderen soms denken te helpen, maar in feite de verandering of verbetering kapot maken. Dit boek geeft geen antwoorden op die ene vraag hoe je het beste kunt veranderen. Dit boek geeft inzicht in de aanpak van verschillende organisaties en is bedoeld ter herkenning, inspiratie, lering en reflec...
maandag verzonden
Let op!
leidraad voor wakker leiderschap
|| Paperback || Ad van den Biggelaar || HRxpress || met inkijkexemplaar
Leidinggeven is een vak. Het is veel meer dan het bekleden van een positie. Het is ook veel meer dan het geven van opdrachten en controleren of en hoe die zijn uitgevoerd. Als leidinggevende faciliteer je ontwikkelingsprocessen bij medewerkers met als doel vaardigheden en gedrag in te zetten in het belang van de organisatie.
Om dat effectief te kunnen doen is het van belang dat je over de juiste grondhouding beschikt, inzichten aanscherpt waar het gaat om het beïnvloeden van menselijk gedr...