Zoekfilters

Uitgever
Eburon (2)
Verschijningsvorm
Paperback (6)

Resultaten (7)

48,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 46,08
+
Bestel

Plein 16

2021 || Paperback || Kim Koelewijn e.a. || Boom

PLEIN 16 is een woordenschatpakket voor jongeren van 12 tot 16 jaar die Nederlands leren. De focus ligt op woordenschatverwerving en mondelinge communicatie (spreken en luisteren). Het taalpakket sluit aan bij de leefwereld van tieners en bestaat uit leuke verhalen, liedjes, taalriedels, uitspraakoefeningen en spelletjes. Het is een uitstekende motiverende aanvulling op traditioneler schools lesmateriaal.

PLEIN 16 is vooral gericht op nieuwkomers in Nederland en Vlaanderen, maar de cursus is ...

14,99
Leverbaar vanaf 1 januari 2029
+
Bestel

Nederlands oefenen

Taalpuzzels met 1000 basiswoorden

2020 || Paperback || Peter Schoenaerts || Boeklyn

Leer je Nederlands als tweede of als vreemde taal? Oefen de taal dan op een leuke manier met kruiswoordraadsels, woordzoekers en andere puzzels.

• 1000 frequente woorden

• voor jong en oud

• voor beginners en gevorderden

• 50 thematische puzzels

• inclusief alle oplossingen

• met een woordenlijst achterin

65,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

IJsbreker+ Werkboek deel 1 / Druk 2

Nederlands voor volwassen anderstaligen

2020 || Paperback || Fouke Jansen e.a. || ThiemeMeulenhoff bv

79,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Praat je mee?

werkboek

2020 || Paperback || Marieta Plattel e.a. || KleurRijker

TaalCompleet Praat je Mee? is een spreekmethode van niveau 0 tot A1 voor ANT2 en NT2. Het is een activerende methode waarmee je Nederlands leert spreken en begrijpen, of je wel of niet goed kunt lezen. Er wordt namelijk geen gebruik gemaakt van het schrift. Je leer met Praat je mee? de belangrijkste woorden en zinnen die je nodig hebt om Nederlands te kunnen praten met mensen in je directe omgeving.

Bij dit werkboek hoort een uigebreide docentenhandleiding. De docent laat aan het begin van ee...

24,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Tekststrategie

In drie denkstappen via sterke teksten naar blije lezers

2020 || Hardcover || Marian Stoppelenburg || Inform-IT || met inkijkexemplaar

Tekststrategie leidt in drie denkstappen via sterke teksten naar blije lezers.

De kern van de methode is ‘eerst keuzes vastleggen, daarna pas schrijven’.

De methode voor tekststrategie, ‘Drie denkstappen naar sterke teksten’ is gebaseerd op vijf principes. Deze principes komen uitvoerig aan bod in dit boek.

De methode is geschikt voor professionals in elke branche en voor leerlingen en studenten in het onderwijs van de basisschool tot en met de universiteit.

De vijf principes leiden t...

23,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Lezen doe je samen

Hoe kan leeshonger gestimuleerd worden?

2020 || Paperback || Mia Stokmans e.a. || Eburon || met inkijkexemplaar

Hoe wordt iemand een lezer en hoe blijft iemand lezen? Niet omdat het moet voor school, maar omdat het plezierig is. Dat kan alleen door positieve leeservaringen op te doen en dat lukt alleen met de hulp van anderen.

De (bijna) lezer en de ander staan centraal in dit boek. Mia Stokmans (Universiteit van Tilburg) heeft alles wat inmiddels uit onderzoek bekend is over leesdoelen, leesmotivatie en succesvolle leesbevordering vervat in wat ze ‘het leeshongermodel’ heeft gedoopt. Dit model bes...

14,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Lezen stimuleren via vrij lezen, boekgesprekken en appberichten

Effecten van leesbevorderingsactiviteiten in het basisonderwijs en vmbo

2020 || Paperback || Lisa van der Sande e.a. || Eburon || met inkijkexemplaar

Lezen stimuleren via vrij lezen, boekgesprekken en appberichten bevat vier studies die zijn uitgevoerd in het kader van een evaluatie van het programma de Bibliotheek op school in het basisonderwijs en vmbo.

De eerste twee studies gaan in op de ingrediënten van de Bibliotheek op school voor het basisonderwijs en het vmbo. Leidt deelname aan het programma tot meer leesbevordering in de klas? Welke activiteiten ondernemen de docenten en leerlingen? Welke rol neemt het vrij lezen daarbij in? We...