Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenResultaten (2)
morgen verzonden
Wat mocht, wat mag, what's next
Reclame als spiegel van onze tijd
2024 || Paperback || Wilbert Schreurs e.a. || Spectrum
Een inzichtelijk portret over wat reclame met onze cultuur doet en deed
‘Het overzicht en de analyse op de rol van reclame zijn overtuigend, buitengewoon goed gedocumenteerd en messcherp.’ Erwin Wijman, schrijver en journalist
Reclame is een barometer van de tijdgeest. Als spiegel van verandering zien we via reclame de normen over goede smaak en fatsoen verschuiven. Dat is de ruggengraat van het verhaal in Wat mocht, wat mag, what’s next?
Historicus Wilbert Schreurs en filos...
Onze kunstmatige toekomst
Wat wij willen met AI (en AI met ons)
2025 || Paperback || Joris Krijger || Spectrum
Hoe zorgen we ervoor dat AI de juiste keuzes voor ons blijft maken?
Met de razendsnelle opkomst van AI staan we aan de vooravond van grote maatschappelijke veranderingen. AI is steeds meer onderdeel van ons dagelijks leven, zichtbaar en onzichtbaar, en gaat naar verwachting een impact hebben die zich historisch gezien het best laat vergelijken met uitvindingen als elektriciteit en internet.
Maar AI betekent niet alleen maar vooruitgang: het kan polariseren, oncontroleerbaar worden, discrimine...