Zoekfilters
Resultaten (7)
vandaag verzonden
Schrijfcodes / Druk 3
schrijf beter, corrigeer sneller
2019 || Paperback || Aad Lohman || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Schrijfcodes is een praktische hulp voor studenten bij het schrijven van zakelijke teksten. Het is een handig gebruiksboek zonder al te langdradige theorieën.
Schrijfcodes biedt hulp op twee niveaus: op micro- en macroniveau. Op microniveau worden vrijwel alle schrijfproblemen behandeld volgens het systeem: uitleg, voorbeeld en advies. Ieder probleem heeft een eigen code en is ingedeeld in een categorie als Helderheid, Gepastheid of Correctheid. Alle problemen staan overzichtelijk bij elkaar...
morgen verzonden
Communiceren / Druk 4
Contact maken, houden en verdiepen
2022 || Paperback || Frank Oomkes e.a. || Boom || ook als eBook
Dit product bestaat uit een boek inclusief website met hierop o.a. het online boek.
Heel weinig mensen zijn volleerd in het leggen van contacten, het voeren van een goed gesprek en het verdiepen van relaties. Gelukkig is communiceren te leren! Voor succesvol contact met anderen heb je namelijk bepaalde communicatievaardigheden nodig. Dit boek leert je om contact te maken, te houden én te verdiepen.
‘Communiceren’ geeft heldere inzichten in algemene communicatievaardigheden. Alle basisva...
morgen verzonden
Basisboek interne communicatie / Druk 9
Aanpak en achtergronden
2021 || Paperback || Erik Reijnders e.a. || Koninklijke Van Gorcum || met inkijkexemplaar
In het "Basisboek interne communicatie" maak je kennis met de essentie van interne communicatie. Het is eveneens een praktisch bruikbaar fundament om de communicatie in een organisatie (-onderdeel) te verbeteren. Interne communicatie is voor veel organisaties een aandachtspunt in het beleid. Terecht, want intern je zaakjes op orde hebben is een belangrijke voorwaarde om extern (nog) beter te kunnen presteren.
Deze herziene, negende editie van het Basisboek is opgebouwd uit drie delen.
Deel I ...
morgen verzonden
Gesprekken in organisaties / Druk 7
2022 || Paperback || Yvonne Gramsbergen-Hoogland e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Behandelt zowel twee- als groepsgesprekken;
- elk gespreksonderwerp wordt apart behandeld waardoor het modulair ingezet kan worden;
bevat veel opdrachten.
Gesprekken in organisaties heeft de afgelopen decennia duidelijk zijn waarde bewezen. Het wordt bij tientallen opleidingen in het hoger onderwijs gebruikt en is hét standaardwerk in Nederland en België over professionele gespreksvoering in organisaties.
Gesprekken in organisaties bestaat uit drie delen:
In deel I worden de basisvaardigh...
morgen verzonden
Communicatie voor Financials / Druk 1
2019 || Paperback || Theo de Joode e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Integrale behandeling van financiën vanuit communicatieperspectief;
- verbindt ethiek en communicatie;
- geschreven door deskundigen op het vakgebied.
Communicatie speelt een belangrijke rol bij het terugwinnen van het vertrouwen van mensen in de financiële sector. De eerste editie Communicatie voor Financials is specifiek ontwikkeld voor de financiële sector en verbindt ethische en maatschappelijke waarden aan communicatie. Studenten maken kennis met de belangrijkste communicatieve vaa...
morgen verzonden
Excellent onderhandelen
een praktische gids voor het best mogelijke resultaat in iedere onderhandeling
2007 || Paperback || Roger Fisher e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
'Excellent onderhandelen' (in het Engels 'Getting to Yes') van Roger Fisher is al ruim twintig jaar hét standaardwerk op het gebied van principieel onderhandelen. Er zijn wereldwijd inmiddels vijf miljoen exemplaren van verkocht, in twintig talen. Of je nu een gesprek met de huurbaas hebt of in gerechtelijke procedures verwikkeld bent - in alle onderhandelingssituaties bewijst dit model z'n dienst.
Principieel onderhandelen betekent dat de partijen in een 'conflict' op zoek gaan naar de oplo...
Rapportagetechniek / Druk 7
Schrijven voor lezers met weinig tijd
2023 || Paperback || Rien Elling e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Al jarenlang het standaardwerk voor rapportagetechniek in de technische sector;
- van allerhande rapporttypes tot sollicitatiebrieven, presentaties en professionele socialmedia-berichten;
- vol tips en tricks waardoor ‘leeslast’ plaatsmaakt voor ‘leeslust’.
‘Kan het wat korter?’ - een veel gehoorde vraag in de technische beroepspraktijk, wanneer het gaat over rapporten, mails en nieuwsbrieven. Hoe bereik je als tekstschrijver dat lezers met weinig tijd, jouw tekst willen lezen? ...