Zoekfilters
Resultaten (7)
morgen verzonden
Kennismanagement in projecten / druk 1
kennis voor projectsucces
2011 || Paperback || Steven de Groot e.a. || Eburon
Hoewel het managen van projecten kennisintensief is, krijgt kennismanagement niet vanzelfsprekend veel aandacht binnen projectmanagement. Steeds meer studies en practices tonen aan dat kennismanagement een belangrijke bijdrage kan leveren aan projectsucces.
Dit eerste Nederlandse boek over kennismanagement binnen projecten beschrijft de belangrijkste aspecten van kennismanagement als kennis, kennisdragers, kennisprocessen en hulpmiddelen voor kennismanagement.
De eerste drie hoofdstukken bied...
morgen verzonden
Design thinking voor managers
Ontwerpen en ontwikkelen van kansrijke organisaties
2020 || Paperback || Steven de Groot || Warden Press || met inkijkexemplaar
Design thinking is onder managers aan een opmars bezig. Dat is niet voor niets: design-driven organisaties kennen een hogere omzetgroei, meer loyale klanten en een hoger concurrentievoordeel dan organisaties die zich vooral richten op beheersing. Het zijn kansrijke organisaties die gefocust zijn op mogelijkheden in plaats van op knelpunten. Maar binnen organisaties gaat design thinking niet vanzelf. Organisaties zijn immers levend weefsel, slechts beperkt maakbaar en met een sterke focus op c...
morgen verzonden
Relatieschoonheid
in 5 stappen vormgeven van een mooie relatie
2017 || Paperback || Steven de Groot || Kultifa
In Relatieschoonheid beschouwt dr. Steven de Groot een relatieals een idee tussen en van twee partners. Een idee, een construct,de relatie als mentale plaats van ontmoeting, met de belangrijksteesthetische kenmerken van identificatie, samen & interactie(samenspel), ontdekking, coherentie en voltooiing, die men samenontwerpt en vervolgens toevoegt, test en onderhoudt binnen dedagelijkse relatie.Met deze benadering verlegt hij de focus van heden, van problemen enverschillen, van ontdekken, klag...
morgen verzonden
IDEA's voor innovatief ondernemen
Vier tactieken voor innovatie in organisaties (en voor een innovatieve staat)
2022 || Paperback || Steven de Groot || Warden Press
IDEA’s voor innovatief ondernemen biedt hét antwoord op de vraag die veel bedrijven zich vandaag de dag stellen: hoe te innoveren? Steven de Groot stelt in dit boek vier tactieken voor om innovatief te ondernemen, de vier IDEA’s:
• Interdisciplinary working & thinking;
• Design thinking;
• Entrepreneurship (zoals: datagedreven ondernemen, ondernemen in innovatienetwerken en/of gericht op brede welvaart);
• Aesthetics & arts-based interventions (ABI’s).
Het boek bespreekt allere...
morgen verzonden
Design Thinking for Managers
Developing design-driven and promising organisations
2021 || Paperback || Steven de Groot || Warden Press || met inkijkexemplaar
Design thinking is on the rise among managers. And for good reason: design-driven organisations have higher revenue growth, more loyal customers and a higher competitive advantage than organisations that mainly focus on control. They are promising organisations that are focused on opportunities rather than bottlenecks. But, within organisations, design thinking does not happen all by itself. After all, organisations are like living tissue, they are only partly makeable, and usually have a str...
Hun zien het verkeerd / Druk 2
Over de onderstroom, patronen & mechanismen in organisaties
2019 || Paperback || Steven de Groot || Eburon || met inkijkexemplaar
Wat is de rol van verhalen in organisaties? Welke verschillende werkelijkheden nemen we waar? Hoe ontdekken we veelal onbewuste patronen in organisaties? Hoe kunnen we deze patronen benutten en veranderen? In Hun zien het verkeerd reflecteert Steven de Groot op de rol van verhalen in organisaties aan de hand van acht alledaagse situaties zoals een vergadering, een ICT-implementatie of de eeuwige ambities van de afdeling P&O. Om vervolgens stil te staan bij de mechanismen en patronen die deze ...
morgen verzonden
Organisational Aesthetics
Developing beautiful organisations
2020 || Paperback || Steven de Groot || Warden Press
Organisations have long been dominated by the perspectives of the Good (quality) and the True (efficiency). The perspective of the Beautiful, an aesthetic lens on organisations, has largely been ignored or forgotten. The Beautiful includes stimuli in organisations that trigger aesthetic experiences through the presence or attribution of coherence, congruence, contact, completion, and curiosity in organisations. As the function of organisations changes, they become increasingly human-centred, ...