Zoekfilters

Verschijningsjaar
2024 (2)

Resultaten (3)

25,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Speelse toewijding

Een pedagogisch-didactische aanpak voor betekenisvol schrijfstijl- en formuleeronderwijs

2023 || Paperback || Jeroen Steenbakkers || Phronese, Uitgeverij

Het gangbare formuleeronderwijs op de middelbare school is traditiegetrouw sterk gericht op taalnormen

en hoe daaraan te voldoen. In dit boek wordt er beschreven wat er gebeurt als docenten hun doelen verbreden en ‘bewuste taalvaardigheid’ tot inzet maken van de les. Hierbij wordt gebruik gemaakt van concrete lesopdrachten en leerlingteksten. Daarnaast worden de stilistische, didactische en pedagogische overwegingen

besproken die hieraan ten grondslag liggen.

Dit boek is geschreven voor ...

31,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 30,35
+
Bestel

Opdat wij schrijven

Herinrichting van het schrijfonderwijs nu

2024 || Paperback || Renske Bouwer e.a. || Uitgeverij Pica

De schrijfcrisis in het Nederlandse onderwijs werd minder opgemerkt dan de leescrisis. Maar ook de resultaten van het Nederlandse schrijfonderwijs vallen al decennialang tegen. Schrijven krijgt in het basisonderwijs maar weinig aandacht, en in het voortgezet en hoger onderwijs wordt het hoofdzakelijk als technische taalvaardigheid onderwezen. Veel internationale ontwikkelingen in het schrijfonderwijs gingen in de 20e eeuw aan Nederland voorbij, en opleidingen voor professionele schrijvers kwa...

32,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 30,88
+
Bestel

Spelling en didactiek

Voor het vo en mbo

2024 || Paperback || Esther Hanssen e.a. || Koninklijke Van Gorcum

Ze kunnen niet meer spellen! is een veelgehoorde uitspraak van docenten wanneer ze opdrachten of toetsen van leerlingen onder ogen krijgen. De docent Nederlands krijgt dan regelmatig het verwijt dat leerlingen spelling bij het vak Nederlands onvoldoende aangeleerd krijgen. Ook hoor je dat de spellingregels vaak veranderen en dat het Nederlands zo lastig is. Maar zijn die spellingregels inderdaad zo moeilijk? En hoe kun je effectief spellingonderwijs geven aan leerlingen in het voortgezet onde...