Zoekfilters
Studieboeken (5)
Modern Hotel Operations Management
2016 || Hardcover || Tatifa Benhadda e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
The first edition of Modern Hotel Operations Management is a comprehensive and wide-ranging introduction in operational hotel management. The book merges notions from business administration, management and socially responsible entrepreneurship into a complete overview of this discipline.
Why Modern Hotel Operations Management?
* Complete and accessible standard reference work;
* connects different disciplines;
* comes with valuable online extra's.
Modern Hotel Oper...
Het Nieuwe Proefboek
over de smaak van wat we eten en drinken
2021 || Hardcover || Peter Klosse || Fontaine Uitgevers B.V.
Over de smaak van wat wij eten en drinken. Een musthave voor iedereen die eten serieus neemt.
Er zijn niet veel mensen die niet houden van een heerlijk gerecht en een bijpassend drankje. Maar als je écht lekker wilt eten en drinken, helpt het als je er meer van weet. Sinds zijn eerste boek over dit onderwerp is Peter Klosse uitgegroeid tot de onbetwiste autoriteit op het gebied van smaak. In zijn nieuwste boek, 'Het Nieuwe Proefboek', geeft hij een frisse kijk op de voedselwereld van vandaag...
Leren veranderen / Druk 3
Kennis voor veranderaars in opleiding en praktijk
2021 || Hardcover || Hans Vermaak e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Leren veranderen - Kennis voor veranderaars in opleiding en praktijk
'Leren veranderen' is al twintig jaar hét handboek voor de veranderkundige. Deze derde geheel herziene editie bestaat uit zowel het fysieke handboek als de kennissite www.lerenveranderen.nl. Het boek biedt een actueel, compact en samenhangend overzicht van belangrijke veranderlessen. Op de kennissite doen we recht aan alle extra materialen die in twintig jaar tijd zijn ontwikkeld door ons en anderen: oefeningen, cases, vide...
Designing for Growth
A Design Thinking Tool Kit for Managers
2016 || Hardcover || Jeanne Liedtka e.a. || Columbia University Press
Jeanne Liedtka and Tim Ogilvie educate readers in one of the hottest trends in business: "design thinking," or the ability to turn abstract ideas into practical applications for maximal business growth. Liedtka and Ogilvie cover the mind-set, techniques, and vocabulary of design thinking, unpack the mysterious connection between design and growth, and teach managers in a straightforward way how to exploit design's exciting potential. Exemplified by Apple and the success of its elegant product...
The Essence of Gastronomy
Understanding the Flavor of Foods and Beverages
2013 || Hardcover || Peter Klosse || Taylor & Francis
The Essence of Gastronomy: Understanding the Flavor of Foods and Beverages presents a new comprehensive and unifying theory on flavor, which answers ancient questions and offers new opportunities for solving food-related issues. It presents gastronomy as a holistic concept, focusing not only on the food and its composition but also on the human who eats it. This book defines gastronomy as the science of flavor and tasting, where flavor is a broadly interpreted objective characteristic that re...