Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenStudieboeken (2)
Wijs worden met bronverhalen / Druk 1
een visie- en praktijkboek voor leraren basisonderwijs
2017 || Hardcover || Bas van den Berg || Kwintessens
Hoe maak je kinderen nieuwsgierig naar levensbeschouwelijke verhalen? Hoe ontwerp je levensbeschouwelijk onderwijs dat uitdagend en waardevol is voor alle leerlingen, ongeacht hun achtergrond?
Dit visie- en praktijkboek wil leraren basisonderwijs vertrouwd maken met een creatieve, dialogische en kritische benadering van levensbeschouwelijk onderwijs. Een visie waarin het leren kennen van zinrijke bronverhalen uit verschillende levensbeschouwelijke tradities door leerlingen centraal staat.
Wie ben je? Wie wil je zijn als leraar?
Een boek over persoonlijk meesterschap van leraren
2021 || Paperback || Tonnis Bolks e.a. || Hogeschool Viaa
Dit boek wil je uitdagen om in de spiegel te kijken, om de ontmoeting met jezelf aan te gaan. Belangrijke vragen daarbij zijn:
Wie ben je?
Wie ben je en wil je zijn als leraar?
Hoe handel je in de praktijk voor goed onderwijs?
Het boek wil je – als (aanstaand) leraar – helpen om je persoonlijk meesterschap te ontwikkelen. Dat begint met het ontdekken van je eigen stem. Persoon, professional en praktijk worden aan elkaar verbonden via de uitwerking van de begrippen luisteren, leren en leid...