Studieboeken (4)
Grote vragen van kleine kinderen
Praten over gevoelige thema’s
2024 || Paperback || Eef Cornelissen e.a. || Owl Press
Papa, waarom mogen soldaten oorlog voeren als wij geen ruzie mogen maken? Waarom worden grote mensen niet gestraft als ze liegen? Waarom gaan we dood? Voelen we allemaal hetzelfde als we verdrietig zijn? Waarom moet je stoppen voor het rood als er niemand op de weg rijdt?
Als ouder, grootouder, opvoeder of zorgverlener praten we de hele dag door met kinderen. We leren hen dat ze beleefd moeten zijn, hoe ze met mes en vork moeten eten en waarom ze hun kamer moeten opruimen. Maar we praten zel...
Grote vragen van kleine kinderen
Praten over gevoelige thema’s
2024 || Paperback || Eef Cornelissen e.a. || Owl Press
Papa, waarom mogen soldaten oorlog voeren als wij geen ruzie mogen maken? Waarom worden grote mensen niet gestraft als ze liegen? Waarom gaan we dood? Voelen we allemaal hetzelfde als we verdrietig zijn? Waarom moet je stoppen voor het rood als er niemand op de weg rijdt?
Als ouder, grootouder, opvoeder of zorgverlener praten we de hele dag door met kinderen. We leren hen dat ze beleefd moeten zijn, hoe ze met mes en vork moeten eten en waarom ze hun kamer moeten opruimen. Maar we praten zel...
morgen verzonden
This is Not a New World Order
Europe Rediscovers Geopolitics, from Ukraine to Taiwan
2024 || Paperback || Sven Biscop || Owl Press
If every event in international politics is a turning point, one can only go and lie down, out of sheer dizziness. In reality, we have been living in the same multipolar world for more than three decades. Europeans are only now again getting used to how such a world of great powers works. In the process, the European Union has rediscovered the importance of geopolitics. Without geopolitical awareness, crafting good strategy is impossible. But not every problem is geopolitical, and strategy co...
morgen verzonden
Sleutels tot historisch denken
2024 || Paperback || Sophie Bollen || Owl Press
Hoe laat je leerlingen inzicht verwerven in historische begrippen? Hoe reflecteer je met leerlingen over concepten als ‘causaliteit’ of ‘agency’? Welke plaats krijgen historische vraagstukken in een les geschiedenis? Hoe laat je jongeren argumenteren met en over historische bronnen? Deze en vele andere vragen vormen de leidraad van dit boek.
Leraren geschiedenis moeten over een rijke vakdidactische kennis beschikken om effectieve lessen te kunnen voorbereiden. Het is daarom van crucia...