Zoekfilters
Studieboeken (5)
Schrijfcodes / Druk 3
schrijf beter, corrigeer sneller
2019 || Paperback || Aad Lohman || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Schrijfcodes is een praktische hulp voor studenten bij het schrijven van zakelijke teksten. Het is een handig gebruiksboek zonder al te langdradige theorieën.
Schrijfcodes biedt hulp op twee niveaus: op micro- en macroniveau. Op microniveau worden vrijwel alle schrijfproblemen behandeld volgens het systeem: uitleg, voorbeeld en advies. Ieder probleem heeft een eigen code en is ingedeeld in een categorie als Helderheid, Gepastheid of Correctheid. Alle problemen staan overzichtelijk bij elkaar...
Kernbegrippen van professionele communicatie / Druk 2
2019 || Paperback || Peter 't Lam e.a. || Boom
Kernbegrippen van professionele communicatie bied je de theoretische en praktische basis voor een goede start in de communicatie. Centraal staat professionele communicatie: de communicatie voor, vanuit of met organisaties. Aan de hand van een toegankelijk schema leer je de basisbegrippen kennen, zoals visie, publieksgroepen, content, context en aanpak. Alles wat de beginnende communicatieprofessional nodig heeft, helder uitgelegd door Paula Zweekhorst en Peter ’t Lam.
Kernbegrippen van prof...
Communicatie voor Financials / Druk 1
2019 || Paperback || Theo de Joode e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Integrale behandeling van financiën vanuit communicatieperspectief;
- verbindt ethiek en communicatie;
- geschreven door deskundigen op het vakgebied.
Communicatie speelt een belangrijke rol bij het terugwinnen van het vertrouwen van mensen in de financiële sector. De eerste editie Communicatie voor Financials is specifiek ontwikkeld voor de financiële sector en verbindt ethische en maatschappelijke waarden aan communicatie. Studenten maken kennis met de belangrijkste communicatieve vaa...
Communicatiekaart van Nederland / Druk 10
2019 || Paperback || Piet Bakker e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
COMMUNICATIEKAART VAN NEDERLAND
(TIENDE DRUK)
OVERZICHT VAN MEDIA EN COMMUNICATIE
Piet Bakker, Otto Scholten
april 2019 | ISBN 9789024425884 | 256 blz. | € 42,50
Communicatiekaart van Nederland brengt de mediale ontwikkelingen van de afgelopen decennia in kaart. De belangrijkste vragen daarbij zijn: hoe hebben de verschillende media zich ontwikkeld? Hoe ziet het huidige aanbod eruit? Hoe gebruiken mensen de communicatiemiddelen en
wat zijn de te verwachten ontwikkelingen? Het eerste deel ga...
De winnende dialoog / Druk 3
onderhandelen voor professionals
2019 || Paperback || Thomas Benedict || Business Contact || met inkijkexemplaar
Uw zakelijke succes hangt in belangrijke mate af van de kwaliteit van de gesprekken en onderhandelingen die u voert. 'De winnende dialoog' biedt u het overzicht, de techniek én het inzicht om uitdagende zakelijke gesprekssituaties tot een goed einde te brengen. Het boek leert u om bij uw gesprekspartner gevoel of handelen te signaleren dat het resultaat van uw onderhandeling kan ondermijnen - en biedt u een effectieve manier daarmee om te gaan. Een manier die niet alleen respectvol is jegens...