Studieboeken (4)
morgen verzonden
Identiteitsontwikkeling en leerlingbegeleiding / Druk 6
Een praktijkgericht boek
2021 || Paperback || Jacob de Wilde e.a. || Coutinho || ook als eBook
In de adolescentie stellen jongeren vragen als ‘Wie ben ik?’, ‘Wat kan ik?’ en ‘Wat wil ik?’ Door de vele invloeden waar jongeren vandaag de dag mee te maken krijgen, zijn het vinden van de antwoorden op deze vragen en daarmee het actief vormgeven van een eigen identiteit van groot belang. Om adolescenten hierin te kunnen begeleiden, is het nodig dat professionals die met hen werken goed inzicht hebben in dit proces.
Identiteitsontwikkeling en leerlingbegeleiding beschrijft de ont...
morgen verzonden
Aula Internacional Plus 3 – Libro del alumno
Curso de Español
2021 || Paperback || Difusion
Aula internacional Plus
Het meest gebruikte studieboek Spaans ter wereld volledig herzien zodat het nu nog meer compleet en flexibel inzetbaar is.
Aula internacional Plus biedt je:
Meer activiteiten voor de behandeling van de grammatica.
Meer oefeningen.
Meer video's.
Meer aandacht voor de woordenschat.
Een betere integratie van de cultuur
Een herziene en uitgebreide grammatica
een nog interactievere ervaring
morgen verzonden
Gedragsproblemen in de klas in het voortgezet onderwijs / Druk 1
een praktisch handboek
2021 || Paperback || Anton Horeweg || Lannoo || met inkijkexemplaar
Leer effectief omgaan met gedragsproblemen in het onderwijs Zorgplicht en passend onderwijs spelen ook in het voortgezet onderwijs een belangrijke rol. Daarom schreef Anton Horeweg een speciaal voor het vo aangepaste versie van zijn succesvolle boek Gedragsproblemen in de klas. Gedragsproblemen in de klas in het voortgezet onderwijs biedt een praktisch overzicht van gedragsproblemen en gedrags- en ontwikkelingsstoornissen die je bij leerlingen in het voortgezet onderwijs kunt tegenkomen en de...
morgen verzonden
Handboek Beroepsgerichte didactiek / Druk 1
Effectief opleiden in het MBO en HBO
2022 || Paperback || Loek Nieuwenhuis e.a. || Uitgeverij Pica
In het beroepsonderwijs is het leerproces van studenten gericht op de kwalificatie voor een beroep. De logica en dynamiek in het beroepsonderwijs zijn dan ook anders dan in het funderende onderwijs; een van de redenen waarom het om een eigen didactiek vraagt.
Vanuit de perspectieven van onderwijswetenschap en -praktijk wordt in deze uitgave gezocht naar antwoorden op vragen die zich daarbij voordoen, zoals:
• Wat is er nodig voor studenten om wendbaar vakmanschap te ontwikkelen?
• Hoe ga ...