Zoekfilters
Studieboeken (8)
vandaag verzonden
PMC Compact / Druk 1
projectmatig creëren binnen handbereik
2020 || Hardcover || Jo Bos e.a. || Scriptum || met inkijkexemplaar
Projectmatig Creeren is een van de toonaangevende methoden op gebied van projectmanagement in Nederland. Sinds de eerste publicatie in 1998 hebben persoonlijk commitment, leiderschap, energie, bezieling en verbinding een vaste plaats veroverd in de 'normale' projectmanagementtaal. Inmiddels hebben duizenden projectmanagers zich de principes van Projectmatig Creeren (PMC) eigen gemaakt en is deze aanpak bij tal van organisaties tot de standaard verheven.
Vele malen kregen wij het verzoek om de...
morgen verzonden
Projectmatig creëren 2.0
2019 || Hardcover || Jo Bos e.a. || Scriptum
'Projectmatig creëren' biedt een wezenlijk andere, vernieuwende kijk op projectmanagement. Voor succesvolle projecten is immers méér nodig dan strakke sturing, goede planning en stringente budgetbewaking. De sleutel tot projectsucces ligt in het genereren en aanspreken van energie, commitment en creativiteit, waardoor juist met minder coördinatie, meer complexe projecten kunnen worden gerealiseerd. Daarom begint projectmatig creëren bij het commitment en de inspiratie van mensen, die ver...
morgen verzonden
Risicokind of evenwichtskunstenaar? / Druk 1
kind zijn ondanks een moeilijke thuissituatie
2016 || Hardcover || Elize Lam || Scriptum
Opgroeien met een psychiatrisch zieke, verslaafde of verstandelijk beperkte ouder is voor kinderen vaak balanceren. Hun ouders worden soms zo opgeslokt door problemen dat het ze aan ruimte en aandacht ontbreekt om er voldoende voor hen te zijn. De persoonlijke verhalen die Elize Lam optekende, laten zien dat kind kunnen zijn in een dergelijke context niet meevalt. Het plaatst kinderen voor allerlei uitdagingen bij het vinden van hun weg, ook doordat hulpverleners hen als 'risicokinderen' en j...
morgen verzonden
Calimeromarketing 3.0
Dde slimme marketingfilosofie voor ondernemers, van zzp tot mkb
2014 || Hardcover || Karen Romme || Scriptum
De Calimeromarketingboeken zijn al meer dan twaalf jaar de door Nederlandse ondernemers meest gekochte én gelezen marketingboeken. Wars van moeilijke theorieën en ingewikkelde modellen gaan ze terug naar waar marketing echt om draait. Uitgaan van je eigen kracht en zorgen dat mensen of organisaties juist met jou zaken willen en blijven doen.
Na de bestsellers Calimeromarketing uit 2004 en Calimeromarketing 2.0 uit 2009 leven we inmiddels in de 3.0-netwerkeconomie. Een tijd die slimme onderne...
morgen verzonden
City- en gebiedsmarketing
kiezen voor een succesvolle toekomst voor stad, wijk, woon-, werk- en winkelgebied
2016 || Hardcover || Michel Buhrs || Scriptum || met inkijkexemplaar
City- en gebiedsmarketing zijn in de laatste tien jaar uitgegroeid tot specialismen die hun waarde hebben bewezen. Een scherpe positionering, vertaald naar een aansprekende 'brand', een daarop aansluitende ontwikkeling en goede promotie, is essentieel voor een stad of gebied om succesvol te worden. Oftewel, een stad of gebied waar de klant graag komt: als bewoner, bezoeker, student, ondernemer of investeerder.
Binnen de city- en gebiedsmarketing is de Brandstation-methodiek een begrip. Dez...
morgen verzonden
Klaar om te wenden
handboek voor de strateeg
2011 || Hardcover || Paul de Ruijter || Scriptum
Strategen zijn nodig. De wereld om ons heen verandert continu. Er is onzekerheid over de toekomst en er is behoefte aan visie. Wat brengt de toekomst? Waar gaan we heen? Wat is ons succesverhaal?
Dit handboek is bedoeld voor iedereen die in samenwerking met anderen de toekomst op de agenda wil zetten, breder wil kijken dan alleen naar winst en verder dan de korte termijn. Het beschrijft in praktische termen de acht vragen waarover we continu in gesprek moeten blijven om in een dynamische en on...
morgen verzonden
Taal is business
taal, de turbo naar economisch succes!
2016 || Hardcover || Frieda Steurs || Scriptum
We merken allemaal in ons dagelijks leven dat de impact van de internationalisering en de wereldhandel ook effect heeft op de communicatie en de wijze waarop nieuwe producten en diensten ons worden aangereikt. Het belang van taal en - vaak erg gespecialiseerde - communicatie is onmiskenbaar voor de economie. Maar hoe kan taal nu verbonden worden met business? Wat zijn de uitdagingen, en dan vooral de talige uitdagingen, waarmee bedrijven en instellingen te maken krijgen? En hoe gaat een multi...
morgen verzonden
Toekomstverkennen
De ultieme denksport voor organisaties
2019 || Hardcover || Freija van Duijne e.a. || Scriptum || met inkijkexemplaar
Voor bedrijven is het van levensbelang nu al met de toekomst bezig te zijn. Toekomstgerichte organisaties doen het aanmerkelijk beter dan hun concurrenten die zich hieraan niets gelegen laten liggen. Zij maken daarbij gebruik van de goed gevulde gereedschapskist van de futuroloog. Een futuroloog houdt zich bezig met de per definitie onzekere toekomst om mensen en organisaties te helpen kansen te benutten die de toekomst biedt. Het is daarom niet verwonderlijk dat toekomstverkennen steeds vake...