Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenStudieboeken (4)
PM-reeks de methode Kids' Skills
op speelse wijze vaardigheden ontwikkelen bij kinderen
2006 || Paperback || B. Furman || Boom
Kids Skills is een speelse, praktische benadering voor het oplossen van moeilijkheden waarmee kinderen worden geconfronteerd. Centraal staat één heel belangrijk idee: praktisch alle problemen kunnen worden opgevat als vaardigheden die nog ontwikkeld moeten worden.
Kids Skills geeft kinderen of ouders niet de schuld van problemen. En het neemt ook niet de behoefte weg aan deskundige hulpverleners voor kinderen. Het stelt wel traditionele opvattingen over de rol van deskundigen ter dis...
Health Counseling / druk 4
2012 || Paperback || Frans Gerards e.a. || Boom
In de gezondheidszorg is de zorg voor de patiënt verdeeld over verschillende disciplines. Om tot een optimale zorg te komen, worden, naast onderzoek en behandeling, veelvuldig adviezen aan de patiënt verstrekt. Wetenschappelijk onderzoek toont echter aan dat de meeste adviezen niet worden opgevolgd. Dit leidt er onder meer toe dat bepaalde behandelingsdoelen niet worden bereikt.
De belangrijkste oorzaak van deze therapie-ontrouw, zo toont onderzoek aan, is het tekortschieten van de begeleid...
Ontwikkelingsgerichte zorg voor de pasgeboren baby
een handreiking voor verpleegkundigen en andere professionele zorgverleners
2011 || Paperback || J.M. Wielenga e.a. || Boom
Dit boek geeft een overzicht van de normale ontwikkeling van de baby. Hierin komen de pre- en postnatale ontwikkeling, het gedrag en de zintuiglijke ontwikkeling aan de orde. Dit boek biedt daarmee een handvat voor de observatie van het gedrag van de pasgeboren baby in relatie met zijn omgeving en zijn zorgverleners.
De uitgave beschrijft evidence-based interventies om de groei en ontwikkeling van de baby op positieve wijze te ondersteunen. Tevens biedt het de professionele zorgverleners de no...
Praktijkgericht opleiden
2006 || Paperback || J.W. van den Boogert || Boom
In dagelijkse werksituaties valt er veel te leren. Leerkansen worden echter lang niet altijd benut, waardoor fouten zich herhalen of noodzakelijke ontwikkeling onvoldoende wordt bereikt. Door alert te zijn op leermogelijkheden en door leerprocessen deskundig te begeleiden draagt u bij aan het leren van mensen en aan de ontwikkeling van een lerende cultuur in uw organisatie. Opleiders, managers en docenten krijgen met dit boek materiaal in handen voor het aanscherpen van hun visie op praktijkg...