Studieboeken (5)
morgen verzonden
Afasie / Druk 1
2020 || Paperback || Roelien Bastiaanse || Bohn Stafleu van Loghum
Afasie is een taalstoornis ten gevolge van hersenletsel, bijvoorbeeld na een beroerte. Iemand die lijdt aan afasie kan niet meer normaal over zijn taalvermogen beschikken en zal daardoor communicatieproblemen ondervinden die niet alleen grote gevolgen hebben voor de patiënt zelf, maar ook voor zijn omgeving. Verschillende disciplines hebben te maken met afasie. Logopedisten en klinisch linguïsten zijn verantwoordelijk voor de diagnostiek en de therapie. Neurologen en revalidatie-artsen zull...
morgen verzonden
Taaldiagnostiek bij kinderen met MyLab
2020 || Paperback || Janneke de Waal-Bogers || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Kinderen met taalproblemen hebben recht op goede diagnostiek, want dat is de basis voor goede behandeling en begeleiding. In dit boek beschrijven we het complexe proces van deze diagnostiek. Dit doen we vanuit het theoretisch kader over logopedische diagnostiek en het interpreteren van testgegevens bij het gebruik van de CELF-5-NL. Ook gaan we in op complexere situaties: multidisciplinaire diagnostiek en diagnostiek bij meertalige kinderen. Ten slotte zetten we de stap naar het opstellen van ...
morgen verzonden
De APA-richtlijnen / Druk 2
Over literatuurverwijzing en onderzoeksrapportage
2020 || Paperback || Petra Poelmans e.a. || Coutinho || ook als eBook
In het hoger onderwijs krijgt onderzoek een steeds belangrijkere positie. Alle opleidingen hebben het een stevige plaats in het curriculum gegeven en vaak is er ook een leerlijn ‘onderzoeksvaardigheden’ ontwikkeld. Onderzoek heeft zich tot een leerstrategie ontwikkeld, die bijdraagt aan de professionalisering van de student. In veel gevallen zijn verschillende docenten vanuit hun specialismen betrokken bij de begeleiding van het onderzoek. Dit kan voor studenten leiden tot onduidelijkheid...
morgen verzonden
TARSP - Taal Analyse Remediëring en Screening Procedure / Druk 8
taalontwikkelingsschaal van Nederlandse kinderen van 1-4 jaar met aanvullende structuren tot 6 jaar
2020 || Paperback || Liesbeth Schlichting || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar
De eerste woordjes die kinderen beginnen te spreken als ze ruim een jaar oud zijn, vormen het begin van een ontwikkeling naar het spreken in volledige (samengestelde) zinnen op ongeveer vierjarige leeftijd. Binnen deze grammaticale ontwikkeling van een kind is een aantal elkaar opvolgende fasen te onderscheiden. De TARSP is een hulpmiddel waarmee via de analyse van spontane taal kan worden vastgesteld in welke fase het kind zich bevindt. Dit is onder meer noodzakelijk om een zinvol behandelin...
morgen verzonden
Elementaire sociale vaardigheden / Druk 4
2020 || Paperback || Marian Adriaansen e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Dit boek helpt studenten in zorg en welzijn om communicatieve basisvaardigheden zó aan te leren dat die een solide basis vormen voor de ontwikkeling van specifieke beroepsvaardigheden. Ook leren ze om die communicatieve vaardigheden in verschillende hulpverleningssituaties toe te passen. Daarbij heeft het boek aandacht voor aan te leren technieken, én voor de echtheid van iemands optreden. Effectief communiceren vereist immers ook kennis over je eigen kwaliteiten.
Elementaire sociale vaardi...