Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenStudieboeken (3)
morgen verzonden
Neuro-speciale kinderen begrijpen en begeleiden
Prikkelverwerking, lichaamsgevoel, dyspraxie en executieve functies bij ASS, AD(H)D, DCD
2021 || Paperback || Anneke Groot || SWP
Neurospeciale kinderen leren en reageren anders, omdat hun hersenen zich anders ontwikkelen, zoals bij ASS, AD(H)D, DCD en soms ook bij VB, TOS en dyslexie. Ze aanspreken op hun gedrag werkt dan ook vaak niet. Dit boek geeft nieuwe inzichten in hoe hun gedrag een weerspiegeling is van onderliggende problemen.
Neurospeciale kinderen hebben een aantal opvallende overeenkomsten. Ze hebben moeite om zichzelf te ervaren door hun prikkelverwerking. Dat heeft invloed op hun eigen lichaamsbesef, moto...
morgen verzonden
Streetcare
Een methode voor straathoekwerk, jeugdzorg en gemeenten in één
2021 || Paperback || Kim Jolink || SWP
Nog altijd zijn er jongeren die worden meegezogen in de straatcultuur en (licht) crimineel gedrag. Gemeenten en jeugdhulpverlening lijken de grip op deze jongeren te verliezen. Om niet meteen te hoeven inzetten op tijdrovende interventies vanuit de geïndiceerde zorg is er hernieuwde hoop: de inzet van effectief straathoekwerk met een betere verbinding van daaruit met de jeugdhulpverlening.
Streetcare is een methode die straathoekwerkers handvatten geeft om de begeleiding beter te laten aansl...
morgen verzonden
Ik heb ook wat te vertellen! / Druk 12
Communiceren met pubers en adolescenten
2021 || Paperback || Martine Delfos || SWP || met inkijkexemplaar
Pubers zijn meesters in communicatie, meedogenloos afstraffend als je niet echt in contact met hen treedt. Echt communiceren met pubers is dynamisch en verrijkend, maar je moet wel de juiste houding aannemen en de juiste toon aanslaan.
In haar boek Ik heb ook wat te vertellen! beschrijft Martine Delfos hoe je met pubers en adolescenten in gesprek kunt komen. De socratische wijze van communiceren zet de hersens van pubers op aan. Dat is noodzakelijk omdat hun hersens vaak uitvallen alsof ze la...