Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenStudieboeken (4)
morgen verzonden
Is het voor een cijfer?
motivatie in het onderwijs van containerbegrip naar hanteerbaar concept
2013 || Paperback || Tijl Koenderink e.a. || Multilibris, Uitgeverij
IS HET VOOR EEN CIJFER?
Motivatie in het onderwijs: van containerbegrip naar hanteerbaar concept
Is het voor een cijfer? geeft het antwoord op de vraag die alle onderwijskundigen tot nu toe niet konden beantwoorden: wat motiveert een kind op school?
Aan de hand van de laatste wetenschappelijke inzichten op het gebied van geluk, motivatie en presteren wordt in een prettig leesbare tekst met praktische voorbeelden gedemonstreerd hoe kinderen op school weer gemotiveerd kunnen raken en het beste ...
morgen verzonden
Geheugentraining
2013 || Paperback || Wolters Kluwer Nederland B.V.
Vooruit Geheugentraining bevat lessen die geschikt zijn voor de midden- en bovenbouw van de basisschool. Maar ze zijn ook ' leeftijdsloos' en dus goed te gebruiken met volwassen groepen studenten, in het voortgezet onderwijs of met geïnteresseerde ouders.
De geheugenlessen gaan over meer dan het geheugen alleen. Net als in de lessen van VOORUIT zijn ze opgezet volgens de drie manier van denken van Robert Sternberg; analytisch denken, creatief denken en praktisch denken.
In deze uitgave van ...
morgen verzonden
Leidinggeven aan onderzoekende scholen
2013 || Paperback || Meta Kruger || Coutinho || ook als eBook
Opbrengstgericht werken legt binnen scholen een nadruk op meetbare leerprestaties. Maar de leerling van nu heeft ook sociale competenties en een onderzoekende houding nodig. Dat onderstreept de Onderwijsraad in een recent advies. De Kenniskring van het Lectoraat Leiderschap in het Onderwijs van PentaNova vindt dat onderzoeksmatig leiderschap in onderzoekende scholen kan leiden tot onderwijs dat beter is afgestemd op de eisen van de hedendaagse maatschappij. De Kenniskring doet hier al enkele ...
morgen verzonden
Zelfsturend leren en studeren
2013 || Paperback || Tonnis Bolks || Boom
Tegenwoordig is er in het onderwijs veel aandacht voor zelfsturend leren. Binnen een leven lang leren is het kunnen sturen van je eigen leerproces namelijk noodzakelijk geworden voor je toekomstige carrière.
Zelfsturend leren heeft te maken met de student zelf, met het sturen van het leerproces en met leren. Deze drie aspecten komen in dit boek uitvoerig aan bod.
Er wordt eerst stilgestaan bij de theorie rond zelfsturend leren. Zelfsturing is volgens de auteur een aan te leren complexe vaar...