Studieboeken (5)
morgen verzonden
City- en gebiedsmarketing
kiezen voor een succesvolle toekomst voor stad, wijk, woon-, werk- en winkelgebied
2016 || Hardcover || Michel Buhrs || Scriptum || met inkijkexemplaar
City- en gebiedsmarketing zijn in de laatste tien jaar uitgegroeid tot specialismen die hun waarde hebben bewezen. Een scherpe positionering, vertaald naar een aansprekende 'brand', een daarop aansluitende ontwikkeling en goede promotie, is essentieel voor een stad of gebied om succesvol te worden. Oftewel, een stad of gebied waar de klant graag komt: als bewoner, bezoeker, student, ondernemer of investeerder.
Binnen de city- en gebiedsmarketing is de Brandstation-methodiek een begrip. Dez...
morgen verzonden
Harder, beter, sneller
Biografie van het moderne werken
2021 || Paperback || Toon Taris || Walburg Pers || met inkijkexemplaar
We besteden een groot deel van ons leven aan werk. We verdienen er natuurlijk ons brood mee, maar de ene baan is de andere niet. Werk kan interessant en uitdagend zijn, maar ook oersaai, frustrerend of ziekmakend. Wat maakt werk leuk en spannend? Word je er gelukkiger van als je stopt met werken? Welke prikkels motiveren werknemers? Waarom werken we eigenlijk zoals we werken? Er wordt al honderden jaren nagedacht over deze vragen. In deze biografie van het moderne werken onderzoekt Toon Taris...
morgen verzonden
De Javazee campagnes
van schout-bij-nacht Kare l Doorman
2024 || Hardcover || R. Enrthoven || Soeren & Co, Van
morgen verzonden
Europa volgens Maarten van Rossem
2014 || Paperback || Maarten van Rossem || Nieuw Amsterdam || met inkijkexemplaar
De geschiedenis van de verschillende West-Europese landen na 1945 vertoont een in hoge mate identiek patroon: sterke welvaartsgroei tot halverwege de jaren zeventig en steeds meer economische samenwerking tussen die landen. Nadat de enorme groeispurt in de jaren zeventig was doodgelopen in inflatie en snel stijgende werkeloosheid, zochten politici en deskundigen naar een nieuw recept om verdergaande groei mogelijk te maken. Dat dachten zij gevonden te hebben in het neoliberalisme, maar dat ve...
morgen verzonden
Economie
de gebruiksaanwijzing
2013 || Paperback || Ha-Joon Chang || Nieuw Amsterdam || met inkijkexemplaar
Economie voor iedereen
Het nieuwe boek van bestsellerauteur Ha-Joon Chang is een bijzonder onderhoudende en toegankelijke introductie in de wereld van de economie. Wat is economie? Wat doen economen? Waarom zijn economen zulke slechte voorspellers? Chang biedt niet alleen de handvatten voor een beter begrip van de financiële wereld, maar geeft ook zijn visie op wat de economie voor iedereen kan betekenen, en dus niet alleen voor superrijken. Economie is onontbeerlijk voor het begrijpen van de...