Zoekfilters
Studieboeken (7)
morgen verzonden
Basisboek Informatie & Control / Druk 3
2020 || Hardcover || Eddy Vaassen || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Integrale benadering van het thema informatie en control;
- brengt samenhang aan tussen de verschillende vakgebieden;
- stevig basisboek met mogelijkheid tot verdieping in de vervolgdelen.
In Basisboek Informatie & Control ligt het accent op de problemen waar organisaties tegenaan lopen op het gebied van informatie en control. Daarbij wordt uitgebreid gekeken naar mogelijke oplossingen voor deze problemen. Aan bod komen o.a. de grondslagen van interne beheersing en administratieve organisat...
morgen verzonden
Wie heeft mijn kaas gepikt? / Druk 60
Omgaan met verandering
2019 || Hardcover || Spencer Johnson || Business Contact || met inkijkexemplaar
De vier personages in ‘Wie heeft mijn Kaas gepikt?’ van Spencer Johnson worden geconfronteerd met ingrijpende veranderingen; elk reageert anders als zijn Kaas plotseling op is. Zie je een verandering als een uitdaging of word je erdoor verlamd?
Die Kaas is een metafoor voor wat we in het leven nastreven en waaraan we ons hechten: een interessante baan, een warme relatie, geld, een eigen huis, gezondheid, spiritueel evenwicht… Hebben we onze Kaas gevonden, dan is de neiging groot ons era...
morgen verzonden
De basis van bedrijfskundig financieel management
|| Hardcover || Alex Klein || Wedding 1844 B.V.
Dit boek is een verademing voor iedereen die denkt dat cijfers en berekeningen afleiden van ondernemerschap
prof.dr. Henry Robben, hoogleraar Marketing
In het bedrijfsleven draait alles om getallen, cijfers en berekeningen. Uit onderzoek blijkt echter dat driekwart van de managers zelfs de meest elementaire berekeningen niet kan uitvoeren, laat staan
morgen verzonden
Leiderschap bij verandering
1997 || Hardcover || J.P. Kotter || Boom
Het lezen van dit boek is als het doorbrengen van een werkdag met John Kotter.
De ontwikkeling van de techniek, veranderingen in de markt en de maatschappij en de steeds sterker wordende concurrentie dwingen organisaties om te veranderen. Organisaties moeten deze veranderingen niet alleen kunnen weerstaan, maar er juist op inspelen, om in het nieuwe ondernemingsklimaat te kunnen floreren. Daarvoor is management onvoldoende, en leiderschap noodzakelijk.
Veel recente methodes om organisaties te v...
morgen verzonden
SPIN Verkooptechniek
hoe haal je grote orders binnen?
2016 || Hardcover || N. Rackham || MainPress B.V.
Wat leidt tot succes bij grote orders? Waardoor zijn sommige verkopers voortdurend beter dan hun concurrenten? Waarom werken bepaalde afsluittechnieken wel bij kleine orders maar niet bij grote? Hoe kunnen verkopers hun omzet bij grote klanten aanzienlijk verhogen? Het antwoord op al deze vragen vindt u met behulp van de SPIN-strategie.
Twaalf jaar onderzoek heeft geleid tot de verkoopstrategie die bekend staat onder de naam SPIN: Situatie-, Probleem-, Implicatie- en Nuttig-effect-vragen. De ...
morgen verzonden
Handboek Sponsoring en Fondsenwerving, geheel geactualiseerde versie
voor non-profit organisaties
2023 || Hardcover || Sofie Bienert e.a. || Walburg Pers B.V., Uitgeverij
Het Handboek Sponsoring en Fondsenwerving voor non-profit organisaties is een concrete, stap-voor-stap handleiding om meer te halen uit sponsoring en fondsenwerving. Of u nu op zoek bent naar extra gelden voor een instelling op het gebied van zorg of welzijn, onderwijs of milieu, amateursport of cultuur – de methoden en technieken om succesvol fondsen te werven zijn overal hetzelfde. Dit praktijkboek helpt u alle mogelijkheden optimaal te benutten. Een must voor iedereen die zich serieus me...
morgen verzonden
Modern kapitalisme
alternatieve grondslagen voor grote ondernemingen
2009 || Hardcover || Donald Kalff || Business Contact || met inkijkexemplaar
Het kapitalisme dat de beurs tot leidend principe verheft, heeft door de kredietcrisis flinke klappen opgelopen. Pogingen om door overnames de productportefeuille te verbreden en de efficiëntie te verbeteren vernietigen op grote schaal economische waarde.De grote ondernemingen zijn erdoor gestopt met ondernemen. Lopende zaken worden min of meer naar tevredenheid afgewikkeld, maar de ontwikkeling van nieuwe producten en structurele kostenverlaging worden niet bereikt. De oorzaken hiervoor sch...