Zoekfilters
Studieboeken (4)
vandaag verzonden
Beeldtaal / Druk 4
Perspectieven voor makers en gebruikers
2023 || Paperback || Jos van den Broek e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Wanneer zegt een beeld meer dan duizend woorden? Iedereen die een PowerPoint-presentatie maakt, een brochure schrijft of een pagina voor een tijdschrift bedenkt, komt vergelijkbare vragen tegen: Waarom deze foto juist hier en niet daar? Welke achtergrondkleur past bij mijn boodschap? Hoe richt ik mijn internetpagina in? En mag ik dit plaatje zomaar gebruiken voor mijn blog? Op dit soort vragen geeft Beeldtaal een antwoord. Gestalt, semiotiek en visuele retorica dienen als leidraad. Met die th...
morgen verzonden
Handboek stijl / Druk 2
adviezen voor aantrekkelijk schrijven
2009 || Paperback || Peter Burger e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Het Handboek Stijl is al meer dan tien jaar het standaardwerk over leesbaar schrijven. In 2009 verschijnt een herziene editie. Een uniek stijlboek: lees het Handboek Stijl en maak uw teksten beeldender met prikkelende details, levendiger met anekdotes en pakkende citaten en spannender met cliffhangers, tijdbommen en andere structuurtrucs. Het is een praktisch naslagwerk: uitvoerig, toegankelijk en helder. En een inspirerend ideeënboek: vol levensechte voorbeelden, direct toepasbare tips en s...
Rapportagetechniek / Druk 7
Schrijven voor lezers met weinig tijd
2023 || Paperback || Rien Elling e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Al jarenlang het standaardwerk voor rapportagetechniek in de technische sector;
- van allerhande rapporttypes tot sollicitatiebrieven, presentaties en professionele socialmedia-berichten;
- vol tips en tricks waardoor ‘leeslast’ plaatsmaakt voor ‘leeslust’.
‘Kan het wat korter?’ - een veel gehoorde vraag in de technische beroepspraktijk, wanneer het gaat over rapporten, mails en nieuwsbrieven. Hoe bereik je als tekstschrijver dat lezers met weinig tijd, jouw tekst willen lezen? ...
morgen verzonden
Visual Language / Druk 1
perspectives for both makers and users
2016 || Paperback || Jos van den Broek e.a. || Eleven international publishing
The power of a visual image is determined by a complex array of elements. Anyone who creates a page for a magazine, makes a PowerPoint presentation, designs a brochure, prepares a poster or dreams up an idea for an infographic is faced with some important questions:
* Why is it better to put this photo here rather than there?
* What background color should I use for my presentation?
* What do I need to bear in mind when creating an internet page?
* Is it better to use a table, a graph or an i...