Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenStudieboeken (3)
morgen verzonden
Beschermjassen in de praktijk
Professionals en families leren samen
2019 || Paperback || Kitlyn Tjin A Djie e.a. || Koninklijke Van Gorcum || met inkijkexemplaar
Beschermjassen in de praktijk neemt je mee in de effecten van het model Beschermjassen in de praktijk. De auteurs beschrijven heel precies hoe ze het model toepassen in het Beschermjassenhuis, een methode voor hulpverlening in het sociale domein.
Het Beschermjassenhuis is een veilige plek waar hulpverleners en families samenkomen en met elkaar leren wat nodig is om de familie verder te helpen. Vaak wijzen problemen in families op transgenerationele overdracht van trauma dat zich voordoet als ...
morgen verzonden
Beschermjassen / Druk 6
Transculturele hulp aan families
2023 || Paperback || Kitlyn Tjin A Djie e.a. || Koninklijke Van Gorcum || met inkijkexemplaar
Wat heeft een hulpverlener nodig om intercultureel competent te zijn?
Welke invloed heeft zijn persoonlijke achtergrond op zijn omgang met en oordeel over mensen uit een andere cultuur of context?
Hoe kan een werkelijk toegankelijke en goed werkende hulpverlening aan mensen met diverse achtergronden gerealiseerd worden?
Welke rol spelen het intergenerationele familiedenken en de gevolgen van migratie daarbij?
Beschermjassen, transculturele hulp aan families biedt een nieuw perspectief op de...
morgen verzonden
Begeleiden voor iedereen
de kunst van coaching en ondersteuning in de transitionele ruimte
2017 || Paperback || Albert Meijerink e.a. || Koninklijke Van Gorcum
Het idee van coachen heeft zich in Nederland ontwikkeld tot een manier van begeleiden die bij uitstek gericht is op de witte, minimaal hbo geschoolde werknemer, waarbij een lineaire werkwijze (probleem - doel - aanpak) zou moeten leiden tot een aanpassing van de coachee aan de arbeidscontext.
Deze benadering is echter niet zo toegankelijk voor mensen met een andere achtergrond, opleiding, milieu, leeftijd of cultuur. Het houdt maar weinig rekening met verschillende leerstijlen, opvattingen en ...