Zoekfilters

Verschijningsvorm
Paperback (4)

Studieboeken (5)

24,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 23,70
+
Bestel

Werk doelgericht met niveauverschillen

2023 || Paperback || Marcel Peters e.a. || Instondo

Doelgericht werken is een term die steeds vaker voorkomt in de onderwijspraktijk. Basisscholen maken deze ontwikkeling door om zo goed mogelijk te kunnen omgaan met niveauverschillen. Omgaan met niveauverschillen wordt als één van de moeilijkste onderdelen van het vak beschouwd. In deze TIBtool worden vijf stappen voor het werken in de korte handelingsgerichte cyclus uitgelegd. IB’ers en leerkrachten vinden er praktische tips, formats, (praktijk)voorbeelden en handvatten om doelgericht te...

29,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 28,45
+
Bestel

Benut het leerpotentieel van álle leerlingen

Over het effect van hoge verwachtingen in het onderwijs

2023 || Paperback || R Bouttaouane || Instondo

Te veel leerlingen blijven achter op school, doordat hun leerpotentieel niet (volledig) wordt benut. Deze verspilling van talent en intelligentie kunnen we tegengaan. Onderwijsdeskundigen zeggen het allang: leerlingen benutten hun leerpotentieel wanneer leraren en ouders hoge positieve verwachtingen van hen hebben. Daarnaast zorgt dit voor een positief effect op hun welbevinden, motivatie en op diversie gedragsaspecten.

Hoe ziet onderwijs dat gegeven wordt vanuit hoge verwachtingen eruit in d...

24,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 23,70
+
Bestel

Pak taalbeleid breed aan

2023 || Paperback || Marcel van As || Instondo

In het onderwijs hebben we graag controle op waar we mee bezig zijn. Dit zoeken we ook binnen het domein taal. In deze zoektocht wordt vaak gekozen voor het versmallen of verkavelen van dit leerdomein. Hierdoor ontstaan verschillende subvakken die de schijn wekken dat we taal in losse onderdelen kunnen aanleren en controleren. Dat kan anders en beter!

Laten we taal meer in samenhang benaderen. Hiervoor moeten we vertrekken vanuit visie en niet vanuit middelen. Je kunt pas een goede aanpak of ...

29,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 28,45
+
Bestel

Van individueel naar inclusief onderwijs

Pleidooi voor minder labelen en meer aandacht voor de kracht van onderwijs

2023 || Hardcover || Bert Wienen || Instondo

Steeds meer kinderen krijgen vormen van jeugdhulp en steeds meer kinderen worden verwezen naar verschillende vormen van speciaal onderwijs. Bovendien blijkt uit allerlei studies dat kinderen de afgelopen jaren angstiger en depressiever zijn geworden. En dat terwijl de aandacht voor welbevinden, veerkracht, de nadruk op samenwerking tussen onderwijs en jeugdhulp flink is toegenomen. Net als het aantal zelfhulpboeken voor kinderen. Wat betekent dit als we toe willen naar meer inclusief onderwijs?

In dit boek houdt Bert Wienen een kritisch pleidooi tegen het benadrukken van de mentale kwetsbaarheid en het bevorderen van meer veerkracht als politieke oplossing daarvoor. Alle nadruk ligt momenteel op ‘dat wat het kind (nodig) heeft’. Waardoor de belangrijke vraag: ‘Wat kunnen wij als context doen?’ te weinig wordt gesteld. De slinger lijkt te zijn doorgeslagen naar de focus op het individuele kind. Wat moeten we doen om de focus weer te leggen op de kracht van gewoon heel goed onderwijs en dus het belang van de leraar? Want daar ligt de sleutel voor beter en meer inclusief onderwij...

24,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 23,70
+
Bestel

Het geheim van de leraar

Hoe maak en houd je verbinding met je leerlingen/studenten?

2023 || Paperback || Ismail Aghzanay e.a. || Instondo

In de afgelopen jaren zijn de geluiden van leraren die het steeds moeilijker hebben om hun leerlingen te bereiken, luider gaan klinken dan ooit tevoren. De hardheid waarmee er wordt gereageerd, ongewenst gedrag en de ongemotiveerde houding dragen ertoe bij dat leraren hun beoogde didactische en pedagogische doelen niet bereiken. Dat moet beter kunnen toch?

In Het geheim van de leraar komen de 4 meest cruciale principes naar voren, waarmee leraren het didactisch en pedagogisch verschil kunnen ...