Zoekfilters
Studieboeken (4)
morgen verzonden
Wat je speelt ben je zelf / Druk 1
2018 || Paperback || L. van der Poel e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Wat je speelt ben je zelf beschrijft de waarde van spel en spelbegeleiding voor de ontwikkeling van het individu. Spel is van wezenlijk belang voor de sociale, cognitieve, motorische en emotionele ontwikkeling van het kind. Maar ook voor volwassen mensen met een (verstandelijke) beperking is spel van onschatbare waarde.De kracht van dit boek ligt in een consequente integratie van theorie en praktijk. De theoretisch onderbouwing voor spelbegeleiding (deel 1) wordt duidelijk door veel verhelder...
morgen verzonden
Orthopedagogiek / Druk 13
een eerste oriƫntatie
2018 || Paperback || Ad van Sprang || Boom
Deze inleiding in de orthopedagogiek geeft een verkenning van het werken met kinderen met opvoedingsbeperkingen en hun mogelijke begeleidingsbeperkingen op latere leeftijd. Deze kunnen het gevolg zijn van functioneringsbeperkingen op zintuiglijk, motorisch, cognitief of emotioneel gebied.
Het boek bestaat uit twee delen.
Deel I: Algemene orthopedagogiek, theorie en praktijk. Hierin wordt het verschijnsel opvoeden en een aantal mogelijke opvoedingsmiddelen besproken. Ook is er aandacht voor de...
morgen verzonden
Opvoeden & autisme
Een inspiratiegids voor ouders
2018 || Paperback || Ilse Noens || Acco
Opvoeden kan een hele uitdaging zijn, zeker als je kind autisme heeft. Doe ik het wel goed? Hoe kan ik mijn kind helpen? In hoeverre moeten we ons leven aanpassen aan ons kind? Allemaal vragen die je als ouder bezig kunnen houden. Dit boek helpt je om stap voor stap stil te staan bij verschillende aspecten van opvoeden. Wat voel ik als ouder? Wat denk ik? Wat doe ik? Aan de hand van allerlei praktische vragen en oefeningen kan je hiermee verder aan de slag gaan.
Voor dit boek baseerden we ons ...
morgen verzonden
ToM(werkboek): een kwestie van Bewust-Zijn
Een behandelmethode voor de ontwikkeling van reflexief vermogen bij autisme
2018 || Paperback || Constance Th. W.M. Vissers e.a. || Acco || met inkijkexemplaar
Deze behandelmethode is bedoeld voor mensen met een autismespectrumstoornis die problemen ervaren in het contact met anderen en in het sociale verkeer. Uniek aan de behandelmethode is dat zij geen training is van sociale vaardigheden, maar zich concreet richt op verbetering van het Theory of Mind (ToM)-vermogen.
Mensen met autisme hebben vaak een minder goed ontwikkelde ToM, waardoor zij minder goed in staat zijn om eigen en andermans gedrag, gedachten en gevoelens te begrijpen. Aangezien het ...