Zoekfilters
Studieboeken (3)
morgen verzonden
Sensory solutions in the classroom
The teacher’s guide to fidgeting, inattention and restlessness
2024 || Paperback || Monique Thoonsen e.a. || Uitgeverij Pica
Every teacher knows them – the students who are continuously balancing on their chair legs or who prefer to hide in their hoodies all day long. These students are using all kinds of tricks to be able to stay focused, as they are under- or overresponsive to sensory input and trying to restore their balance.
Children who struggle with processing sensory input can experience a wide range of symptoms, including hypersensitivity to sound, sight and touch, poor fine motor skills and easy distract...
morgen verzonden
Wiebelen en friemelen in de klas / Druk 8
Over de invloed van zintuiglijke prikkelverwerking op leren
2023 || Paperback || Monique Thoonsen e.a. || Uitgeverij Pica
Iedere leraar kent ze wel: leerlingen die altijd met hun stoel zitten te wippen of zich het liefst de hele dag verschuilen in hun capuchon. Het lijkt alsof deze leerlingen niet betrokken zijn bij de les en totaal niet opletten. Lastig gedrag, zou je denken, maar in werkelijkheid zetten deze leerlingen allerlei trucs in om juist wél bij de les te kunnen blijven. Ze zijn zintuiglijk onder- of overprikkeld en proberen hun balans te herstellen.
Met dit boek wordt duidelijk hoe nuttig het is om t...
morgen verzonden
Wiebelen en friemelen thuis / Druk 4
Over de invloed van zintuiglijke prikkelverwerking op welzijn
2021 || Paperback || Monique Thoonsen e.a. || Uitgeverij Pica
Zintuiglijke prikkelverwerking (ZiP) heeft heel veel invloed op ons leven, terwijl we ons er niet zo van bewust zijn. Dat veroorzaakt bijvoorbeeld druk en overprikkeld gedrag, of juist teruggetrokken en/of sloom gedrag. Bij iedereen werkt ZiP op een andere manier: sommige mensen hebben meer, andere juist minder prikkels nodig.
Het kan dus zijn dat je voelt dat jij (of je kind) soms wat problemen ervaart met de prikkels om je heen. Je kunt er alleen de vinger niet helemaal op leggen. Misschien...