Studieboeken (7)
Motiverende gespreksvoering / Druk 3
mensen helpen veranderen
2014 || Paperback || William R. Miller e.a. || Ekklesia
Dit boek is het standaardwerk over Motiverende Gespreksvoering (MGV), een hulpverlenersmethode met een enorme aantrekkingskracht die zich als een olievlek over de zorg en andere werkvelden verspreidt. Daarin speelt het bewijs voor betere uitkomsten bij tal van veranderuitdagingen onmiskenbaar een rol, maar ook de onderliggende 'spirit' van de benadering. MGV is meer dan een verzameling strategie
Groepsplan Gedrag in het voortgezet onderwijs / Druk 4
planmatig werken aan passend onderwijs
2014 || Paperback || Kees van Overveld || Uitgeverij Pica
Hoe zorg je ervoor dat je ieder lesuur opnieuw een sfeer creëert waarin het plezierig is om te leren? Vaak verloopt de les zonder problemen, maar wat doe je in die situaties waarin leerlingen geen zin hebben om zich in te zetten, zich afzetten tegen het gezag of elkaar zelfs te lijf gaan?
Groepsplan Gedrag in het voortgezet onderwijs richt zich op het realiseren van een veilig pedagogisch klimaat. Het is een actueel naslagwerk over gedrag én het geeft richtlijnen over hoe gedragsproblemen ...
Beenorthesen bij neuromusculaire aandoeningen / druk 1
2014 || Hardcover || Merel Brehm e.a. || Bohn Stafleu van Loghum || met inkijkexemplaar
Dat iemand met spierzwakte niet goed loopt, is vaak in één oogopslag te zien. Maar hoe komt dat? Welke spieren functioneren niet goed? Kan een orthese het lopen verbeteren? Welke orthese is dan het best? De antwoorden op deze vragen zijn niet eenvoudig.
Beenorthesen bij neuromusculaire aandoeningen is de boekuitgave van de richtlijn Beenorthesen naar maat bij neuromusculaire aandoeningen, een standaardwerk voor alle zorgprofessionals die zich bezighouden met het toepassen van beenorthesen. ...
Handboek oplossingsgericht werken in het onderwijs / Druk 3
2014 || Paperback || Louis Caufmann e.a. || Boom
Handboek oplossingsgericht werken in het onderwijs biedt een grondige inleiding in het oplossingsgerichte denken. Besproken wordt hoe je in willekeurig welke onderwijspositie zo te werk kunt gaan dat je je laat sturen door de oplossing in plaats van het probleem. Het boek bestaat uit vier onafhankelijk van elkaar te lezen delen: het oplossingsgerichte denkkader, het werkveld van het onderwijs als geheel, het instrumentarium en het 'doen en laten' in leidinggeven, middenmanagement, onderwijzen...
Basisvaardigheden in ruimtelijk denken
meer dan 350 oefeningen om het ruimtelijk inzicht te oefenen en het denken in twee en drie dimensies te bevorderen
2014 || Paperback || J. Corremans e.a. || Boom
Ruimtelijk kunnen denken is voor creatieve beroepen, zoals productontwikkelaar, architect, ingenieur en andere ontwerpers, een belangrijke vaardigheid. Aan de hand van meer dan 350 oefeningen tracht dit boek het ruimtelijk denken te stimuleren en te verbeteren.
Hoewel oefeningen in ruimtelijk denken het grootste deel uitmaken van dit boek, is het natuurlijk zo dat de verbeelde vormen, volumes en systemen ook op een of andere manier getekend moeten kunnen worden. Daarom gaan enkele hoofdstukken...
Inleiding Techniek
Een eerste kennismaking met het technisch domein door middel van reverse engineering
2014 || Paperback || Dirk Sijbesma e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Inleiding Techniek biedt een aantrekkelijke eerste kennismaking met het domein engineering voor de opleidingen Technische Bedrijfskunde en Werktuigbouwkunde. Inleiding Techniek is een praktisch boek rondom een centrale casus waarin de student een bestaand technisch product onderzoekt door middel van reverse engineering. De student analyseert de werking van het product, beoordeelt de kwaliteit en doet mogelijke verbetervoorstellen. Zo leert de student de samenhang tussen verschillende engineer...
Basisbegrippen logopedie / druk 1
2017 || Paperback || John van Borsel || Acco uitgeverij
In de logopedie staan stoornissen in de menselijke commu- nicatie centraal. De laatste jaren zijn logopedisten zich echter ook meer en meer gaan bezighouden met stoornissen die niet langer de communicatie betreffen. Zo behoren onder andere afwijkende mondgewoontes en dysfagie (moeilijk- heden bij het slikken) nu ook tot het vakgebied. Dit boek biedt een overzicht van deze niet-verbale stoornissen en gaat ook in op het onderzoek en de behandeling ervan.
Het boek is in de eerste plaats bedoeld ...