Zoekfilters
Studieboeken (4)
Bosecologie en bosbeheer / Druk 1
2010 || Hardcover || Jan Ouden e.a. || Acco || met inkijkexemplaar
Bossen vervullen een belangrijke functie in het Nederlandse en Vlaamse landschap. Lag vroeger de nadruk vooral op de productie van hout als hernieuwbare grondstof, tegenwoordig is het belang van bossen voor natuurbehoud, recreatie en milieubescherming sterk toegenomen. Dit vraagt om een hoog kennisniveau van de beheerder. Bovendien vereisen veranderingen in de maatschappelijke en natuurlijke omgeving, zoals klimaatverandering, inzicht in de processen die in het bosecosysteem plaatsvinden. Dez...
Handboek taalbeleid secundair onderwijs
2010 || Paperback || Nora Bogaert e.a. || Acco
Hoe werk je aan taalbeleid in het secundair onderwijs? Het is een vraag die veel leerkrachten en directies zich stellen. In dit boek wordt alle belangrijke informatie over taalbeleid op de secundaire school bij mekaar gebracht. Hoe kan je de taalontwikkeling van leerlingen in de verschillende studierichtingen stimuleren? Hoe omgaan met taal in alle vakken? Hoe taalcompetenties opvolgen en evalueren? Hoe schrijf je een taalbeleidsplan? En hoe werk je met een team dat taalbeleid uit?
In dit boe...
Van spelen tot serious gaming
spel en spelen in de pedagogische beroepspraktijk
2010 || Paperback || Van der Aalsvo || Acco
In het eerste deel van dit boek beschrijven Joop Berding (over John Dewey), Bert van Oers (over Lev Vygotsky), en Ed Elbers (over Jean Piaget), hoe deze zeer inspirerende denkers over spel hebben geschreven. Het tweede deel bevat 13 bijdragen om kennis en ervaring over de functie van spel en gebruik ervan in opleidingen over te dragen. De hoofdstukken zijn geschreven door opleiders van hogescholen en medewerkers van instellingen die de waarde van spel onder ogen zien. Of het nu gaat om spelen...
The language of crime / druk 1
english for criminology students
2010 || Paperback || Kristin Van den Eede || Acco
The Language of Crime. English for Criminology Students aims to develop studentsÂ’ specialist language skills before they enter the job market. It is suitable for students at the upper-intermediate to advanced level and pays special attention to the needs of Dutchspeaking undergraduate students.
The book is divided into three main themes (lawmaking, lawbreaking, reactions to lawbreaking), each consisting of several units that focus on a specific topic. It contains extensive vocabulary lists in...