Studieboeken (4)
Oogheelkunde Praktische huisartsgeneeskunde / Druk 3
2016 || Hardcover || Y. van Leeuwen e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Dit boek biedt de huisarts een geheel op de huisartspraktijk gerichte hulp bij de interpretatie van oogheelkundige klachten en het te volgen beleid. De opzet van de auteurs is de oogheelkunde voor de huisarts toegankelijker en efficiënter toepasbaar te maken in de dagelijkse praktijk.Tijdens het spreekuur is de huisarts vooral gebaat bij ondersteuning in het klachtgericht redeneren en daarom is zoveel mogelijk gekozen voor een hoofdstukindeling op basis van de klacht waarmee de patiënt met ...
Differentiële diagnostiek in de interne geneeskunde - set / Druk 5
2015 || Paperback || J.W.F. Elte e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Voor het stellen van een juiste diagnose is een goede differentiële diagnose gebaseerd op anamnestische gegevens en bevindingen bij lichamelijk onderzoek essentieel. Daarbij is een consequente en systematische benadering noodzakelijk. Dit boek heeft zich vanaf de eerste druk, nu twintig jaar geleden, bewezen als een waardevol hulpmiddel bij dit proces.In deze herziene editie komen opnieuw alle aspecten van de interne geneeskunde aan bod. Veel hoofdstukken zijn herschreven door nieuwe auteurs...
Basisboek Enquêteren / Druk 4
handleiding voor het maken van een vragenlijst en het voorbereiden en afnemen van enquêtes
2015 || Paperback || Ben Baarda e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Basisboek Enquêteren is een handleiding voor het maken van een vragenlijst en het voorbereiden en afnemen van enquêtes. Het boek is geschreven voor hbo- en universitaire studenten, en voor (aankomend) professionals die voor hun werk een enquête moeten samenstellen.
Basiswerk V&V Kindergeneeskunde / Druk 2
2015 || Paperback || D. Mul e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Een kind in het ziekenhuis is een bijzondere patiënt. Dat uit zich in het spectrum aan ziektebeelden (bijvoorbeeld allerlei aangeboren afwijkingen) en in de verschillende ontwikkelingsfasen waarin kinderen zich bevinden. Beide bepalen de benadering van het kind in de spreekkamer en de diagnostische route. Voor elke leeftijd moet daar steeds weer naar gekeken worden: wat is de waarschijnlijkheid voor een kind van deze leeftijd op het hebben van een bepaald ziektebeeld, hoe interpreteer je een...