Zoekfilters
Studieboeken (6)
Pedagogisch kader kindercentra 4-13 jaar / Druk 3
2019 || Paperback || Liesbeth Schreuder e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Pedagogisch medewerkers in de buitenschoolse opvang (bso) hebben een belangrijke rol in het leven van schoolkinderen die gebruik maken van kinderopvang. De medewerkers zijn een voorbeeld, vraagbaak en veilige haven na de drukke schooldag.De nieuwe uitgave `Pedagogisch kader kindercentra 4-13 jaar' biedt pedagogisch medewerkers een kader waarin alle kenmerken van goede en leuke buitenschoolse opvang aan de orde komen. Kinderen beleven op de bso hun vrije tijd, spelen met andere kinderen en doe...
Pedagogiek in de vingers
Werkboek pedagogische begeleiding in de kinderopvang
2020 || Paperback || Inge Van Rijn || Bohn Stafleu van Loghum
Dit boek laat zien hoe je als begeleider in de kinderopvang met de pedagogisch medewerkers in gesprek kunt gaan over hun pedagogisch handelen, door samen na te denken over de pedagogische taken van het kindercentrum. het alledaagse handelen -dat de medewerkers 'in de vingers hebben- wordt gekoppeld aan de pedagogische kennis die ze 'in hun hoofd' hebben. Zo ontstaat een dialoog tussen praktijk en theorie, tussen handen en hoofd. De theorie komt tot leven in de praktijk van alledag: ...
Pedagogisch Kader Kindercentra 0-4 jaar / Druk 2
2021 || Hardcover || Elly Singer e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Pedagogisch medewerkers op kinderdagverblijven en peuterspeelzalen hebben een belangrijke rol in de opvoeding van kinderen. Daar is iedereen het inmiddels over eens. Opvang = opvoeden. Dit vraagt om een pedagogiek die specifiek voor kindercentra ontwikkeld is.
Pedagogisch kader kindercentra 0-4 jaar:
- inspireert en ondersteunt pedagogische medewerkers bij hun dagelijks werk;
- vormt de basis voor het pedagogisch beleid van kindercentra;
- maakt wetenschappelijke kennis en praktijkkennis toeganke...
Begrijpen met je handen / Druk 4
Een andere kijk op kind en creativiteit
2021 || Paperback || Sabine Plamper e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Als kinderen ‘mooi tekenen’ vinden we dat prachtig. Maar de eerste jaren ‘krassen ze alleen maar’. Veel volwassenen begrijpen niet wat kinderen aan het doen zijn als ze krassen, smeren of eindeloze lijnen trekken. Of waarom oudere kinderen vaak moeilijk te motiveren zijn om te gaan tekenen of schilderen − net zoals veel volwassenen trouwens.
Dit praktijkboek richt zich tot volwassenen die graag ‘iets creatiefs willen doen’ met kinderen, maar duidelijk weg willen van kleurpl...
Interactievaardigheden / Druk 3
Een kindvolgende benadering
2021 || Paperback || Anneke Strik e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Dit boek nodigt je uit beter te kijken naar kinderen en van daaruit aan de slag te gaan met de zes interactievaardigheden. Deze interactievaardigheden worden diepgaand uitgewerkt en vertaald naar de verschillende leeftijdsgroepen: baby, peuter, kleuter en schoolkind. De kracht van het boek schuilt in de combinatie van theorie, praktijkvoorbeelden, video's, concrete aanwijzingen en een scala aan verwerkingsopdrachten waarmee je je eigen vaardigheden kunt oefenen om beter aan te sluiten op het ...
Pedagogisch curriculum voor het jonge kind in de kinderopvang
2017 || Paperback || Stichting Bureau Kwaliteit Kinderopvang e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Dit boek werkt als een kwaliteitskader voor aanbieders van kinderopvang. Het laat zien hoe de pedagogische opdracht uit de wet het beste in de praktijk kan worden gebracht. • Ingedeeld volgens de vier pedagogische doelen uit de Wet innovatie en kwaliteit kinderopvang
• Met op ieder onderwerp bijdragen van experts• Legt de link tussen opdrachten, doelen en aanbod in de kinderopvangHet Pedagogisch curriculum voor het jonge kind in de kinderopvang is ingedeeld volgens de vier pedagogische ...