Zoekfilters
Studieboeken (4)
Veilig opgroeien / Druk 1
de oplossingsgerichte aanpak Signs of Safety in jeugdzorg en kinderbescherming
2017 || Paperback || A. Turnell e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
In Veilig opgroeien (oorspronkelijke titel Signs of Safety), wordt een nieuwe benadering in de bescherming van kinderen gepresenteerd. Hulpverleners in de jeugdzorg en kinderbescherming kunnen hiermee potentieel risicovolle situaties beoordelen en vinden hierin praktische hands-on strategieën voor het opbouwen van een samenwerkingrelatie met de ouders. Uit de praktijk blijkt dat dit op de lange termijn kindermishandeling en uit huis plaatsing kan voorkomen.Er zijn weinig beroepsgroepen waarb...
Geregeld! Methodiek voor de aanpak van de meest hardnekkige spellingproblemen. Achtergronden, opbouw en werkwijze
methodiek voor de aanpak van de meest hardnekkigespellingproblemen. Achtergronden, opbouw en werkwijze
2009 || Paperback || Acco
In de spelling van onze taal komt een aantal typen fouten relatief vaak voor. Daarbinnen is een top 3 aan te wijzen. Het gaat dan om fouten tegen de regel van de verdubbeling na een korte klinker (piten), tegen de regel van de verenkeling in een open lettergreep (verlaaten) of tegen de regel voor het schrijven van -d/-t (hij reedt). Hulp bij hardnekkige spellingproblemen (soms in combinatie met ernstige leesproblemen) is voor veel leerlingen en studenten geen overdreven luxe en maakt ook een ...
Werken met ontwikkelingsleeftijden
afstemmen op mensen met een verstandelijke beperking
2009 || Paperback || Bianca Vugts- de Groot || Boom
In de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking is het gebruikelijk dat de mate van verstandelijke beperking van een individu wordt uitgedrukt in ontwikkelingsleeftijden. Dit zogenaamde niveaudenken is een waardevol middel dat de professional kan inzetten om zich beter in te leven in zijn cliënt. Wanneer men rekening houdt met een aantal spelregels, kan deze manier van kijken gebruikt worden om beter af te stemmen op het individu en daarmee uiteindelijk de kwaliteit van leven van...
Gedragsproblemen in scholen
het denken en handelen van leraren intuitie, theorie en reflectie
2016 || Paperback || Kees van der Wolf e.a. || Acco
Dit boek gaat over gedragsproblemen in scholen. De onderwijsleersituatie staat centraal, vooral het denken en handelen van leraren. Het gaat om hun visie, houding, overtuigingen en gevoelens ten opzichte van gedragsproblemen en hun strategieën. Wat doen ze om gedragsproblemen te voorkomen, te beperken of op te lossen? Het boek integreert eigen onderzoek naar praktijkkennis van leraren met wetenschappelijke literatuur.
Het boek is ook belangrijk voor interne begeleiders, zorgcoordinatoren, amb...