Zoekfilters
Studieboeken (8)
Basisboek eventmanagement / Druk 2
Van concept naar realisatie
2015 || Paperback || Gabriëlle Kuiper || Coutinho || ook als eBook
De vraag naar gekwalificeerde eventmanagers is de afgelopen jaren in snel tempo gegroeid. Er zijn steeds meer events die aan steeds hogere eisen moeten voldoen. Een goed event creëert aandacht voor een bedrijf of organisatie, laat mensen samenkomen, zorgt voor verrassing en geeft betekenis.
Basisboek Eventmanagement bevat alle benodigde kennis voor de (toekomstige) eventmanager. Deze duizendpoot is inhoudelijk geïnteresseerd, invoelend, communicatief vaardig en gaat voor kwaliteit, inhoud en...
Leisure! / Druk 3
Inleiding in de vrije tijd
2019 || Paperback || Martijn Mulder || Coutinho || ook als eBook
Rockfestivals, tentoonstellingen, lms, reizen, pretparken, sportwedstrijden: het leisureaanbod is groot. De industrie wordt steeds groter en professioneler en de vrijetijdsconsument wordt steeds veeleisender: leisure is big business.
Leisure! geeft een helder en toegankelijk overzicht van ons vrijetijdsgedrag en de leisuresector, een sector die uiterst dynamisch is en waarin hypes elkaar razendsnel opvolgen. Het boek biedt (toekomstig) professionals in dit werkveld een houvast om de dynamiek
...
Inleiding risicomanagement
2019 || Paperback || Dennis van der Waal || Coutinho || ook als eBook
De wereld is meer dan in het verleden aan veranderingen onderhevig. Vooral het tempo van de veranderingen en daarmee de potentiële risico's vormen een belangrijk element hierbij. Organisaties moeten goed kunnen inspelen op die risico's. Inleiding risicomanagement beschrijft op een toegankelijke manier de basisprincipes van risicomanagement. Door de diverse stappen van het risicomanagementproces te doorlopen, worden studenten zich bewust van de risico's waaraan organisaties blootgesteld worde...
Vaardigheden voor het samenwerken in teams / Druk 1
2015 || Paperback || Jan Pieter van Oudenhoven e.a. || Coutinho || ook als eBook
Werken in teams is helemaal van nu. Meer dan ooit moeten medewerkers met elkaar communiceren en samenwerken. De nadruk ligt op het verbeteren van de effectiviteit van die samenwerking en op de interpersoonlijke aspecten van samenwerken. Dat geldt bijvoorbeeld in zorg en welzijn waar sterk wordt ingestoken op het interdisciplinair samenwerken in teams. Dit boek richt zich op de cruciale sociale vaardigheden die nodig zijn om medewerkers goed en professioneel te laten samenwerken en teamprestat...
Strategisch en operationeel salesmanagement / druk 1
Handboek voor het hoger economisch onderwijs
2012 || Paperback || René van Hoften || Coutinho || ook als eBook
Veel studenten van commercieel-economische opleidingen komen na hun opleiding terecht in een salesfunctie. Dit boek biedt een uitgebreide inleiding in de sales volgens de gefaseerde managementcyclus, zowel op strategisch als op uitvoerend niveau.
In deel 1, de analysefase, wordt uitgelegd hoe je kunt vaststellen welke interne sterktes en zwaktes zich op salesterrein voordoen, en welke externe kansen en bedreigingen er bestaan. In deel 2, de beslisfase, komt aan de orde hoe de gegevens van deze...
Organisaties in transitie
Ondernemend in een veranderende wereld
2017 || Paperback || Eric Leltz || Coutinho || ook als eBook
De wereld om ons heen verandert in hoog tempo. Veel organisaties krijgen te maken met fundamentele veranderingen in hun bedrijfsvoering. Organisaties hebben behoefte aan professionals die zowel strategisch als operationeel kunnen inspelen op steeds veranderende omstandigheden. In Organisaties in transitie staat centraal hoe (aanstaande) professionals flexibel kunnen omgaan met veranderingen, risico's kunnen inschatten en actie kunnen ondernemen in een veranderende omgeving.
Organisaties in tr...
Basisboek managementvaardigheden / Druk 1
Van zelfkennis naar leiderschap
2019 || Paperback || Wouter Fioole e.a. || Coutinho || ook als eBook
De rol van managers is de laatste jaren sterk aan het veranderen. Steeds vaker worden managementtaken over verschillende personen binnen een organisatie verdeeld, en niet alleen onder managers. In moderne organisaties is het daarom steeds belangrijker dat alle werknemers managementvaardigheden beheersen.
Basisboek managementvaardigheden introduceert de belangrijkste managementtheorieën en biedt werkvormen om managementvaardigheden te trainen. Het bespreekt vaardigheden die van belang zijn voo...
Crisismanagement / Druk 4
Organisaties bij crises en calamiteiten
2022 || Paperback || Arthur Zanders || Coutinho || ook als eBook
Gebeurtenissen, zoals overstromingen, grote branden, geblokkeerde scheepvaartroutes, de coronacrisis, of cyberaanvallen, kunnen ingrijpende gevolgen hebben voor zowel overheidsorganisaties als bedrijven. Het boek Crisismanagement ondersteunt (toekomstige) managers en bestuurders die voor de uitdaging staan om te doen wat nodig is tijdens crises en calamiteiten.
Het boek helpt (toekomstige) crisismanagers uit het bedrijfsleven en de overheid met het verwerven of verbeteren van vaardigheden die...